0 medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
Kulla backen TackDet hjälpte med att sätta ja nu har det blivit varmvatten utan el .Jag har diffen 7 grader 15 minuter startfördröjning vet ej om det behövs,nu har jag ca 35 starter på ett dygn är det för mycket eller, vi har ca 6 plusgrader ute 21,5 inne dra ca 22kvh per dygn tycker inte det är mycket eller? Jag har 500 meter slinga men diffen på brinen vill ligga på 5 grader fast pumpen går på 3 an kanske lite luft kvar svårt att bli av med.Annars skit nöjd men jag är sånn jag vill inte bara köpa och sen är det bra jag vill veta hur det fungerar och hur man ställer inn så att det går optimalt.För alla montörer iallafall här nere bara monterar och sen kör på grundinställningarna sen tack och adjö. Man vill ju ha lite ekonomi i det också.Så vi har själv monterat ,det e ju det som man lär sig av,har bara haft kunskap om pellets innan nu börjar jag lära mig lite om hur detta fungerar.Detta forum är toppen för här är många KUNNIGA eller?
Kollade lite till såg att det inte är en skiktplåt tydligen är tanken delad. Men undrar över en sak stog på hemsidan att tanken kunde välja det för tillfället billigaste energislaget men hittade ingen styrning för det typ lv till -10 sedan pellets när det blir kallare ?
Satt och läste om inställningar på Eco heat och det skrivs om att ändra värdet på Värmepumpen den kör ju bara upp till 50 grader dom första 72 tim, men sen var ändrar man så att den går upp till 55 grader jag hittar ingen där man kan välja, så en fråga till läste att man kan ändra diffen mellan start och stopp var gör man det. Har en Eco heat 7.5 som är ny installerad har gått 90 tim nu men tycker det är lustigt att VP inte går upp högre än 51 grader
Är det någon fördel att ändra dessa värden tänkte att om VP jobbade upp till 55 grader så slipper el patronen gå in och värma som den gör ibland rätt så det är plusgrader ute, sätter jag el patronen på 0 blir varmvattnet mycket kallare. Värdet just nu på Värmepumpen 38 grader och 40 grader inom parentes
Jag undrar vilket man ska välja, VV höjning ja innebär ju att var 4 start kör vp upp till 55 grader jag behöver bara varmvatten morgon och kväll är det inte bättre att stänga av vv-höjningen och använda menyn dag för dag och ställa in dom tider man vill ha varmvatten på.Vilket är bäst? Sen en fråga till det finns något som heter Extra vv min hur funkar det någon som vet CTC Ecoheat 7.5 h v3
Men då måste jag väll stäng av elpatronen så den inte går in och värmer eller har jag fel??