0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: joka83ed skrivet 08 november 2010, 15:25:36Citat från: rcman skrivet 08 november 2010, 15:16:58att behöva byta till massa tvåpanelsradiatorer låter ju inte sådär jättekul då det lär kosta en massa tusenlappar extra Du behöver inte byta en massa raddar, ta en eller två vid installation till att börja med ThumbsupJag har ju inte optimala raddar till min VP men den tuffar på ändå studsKolla för Oktober månad i min profil, Okt -09 bodde jag inte ens i huset men i Okt -10 bodde jag där med en ny VP, sparade nästan 1200kwh i Okt -10 i jämförelse med Okt -09 studs PS: Sparade nästan 1100kwh efter lite räknande hur mkt har du tjänat per månad jämfört med hur du hade det förut (dvs bara när du bott i huset förra året också)
Citat från: rcman skrivet 08 november 2010, 15:16:58att behöva byta till massa tvåpanelsradiatorer låter ju inte sådär jättekul då det lär kosta en massa tusenlappar extra Du behöver inte byta en massa raddar, ta en eller två vid installation till att börja med ThumbsupJag har ju inte optimala raddar till min VP men den tuffar på ändå studsKolla för Oktober månad i min profil, Okt -09 bodde jag inte ens i huset men i Okt -10 bodde jag där med en ny VP, sparade nästan 1200kwh i Okt -10 i jämförelse med Okt -09 studs PS: Sparade nästan 1100kwh efter lite räknande
att behöva byta till massa tvåpanelsradiatorer låter ju inte sådär jättekul då det lär kosta en massa tusenlappar extra
huset ligger i norra stockholm.
Är det så att efter X antal år så är det permafrost i borrhålet och tji värme??
Citat från: silverräven skrivet 09 november 2010, 15:29:06Är det så att efter X antal år så är det permafrost i borrhålet och tji värme??Klart det är så likadant med alla luft vatten som gör så att det blir ny istid.
Citat från: smurfen72 skrivet 09 november 2010, 15:33:14Citat från: silverräven skrivet 09 november 2010, 15:29:06Är det så att efter X antal år så är det permafrost i borrhålet och tji värme??Klart det är så likadant med alla luft vatten som gör så att det blir ny istid.Varför finns det då solvärmeanläggning där avsikten är att leda ner värme i borrhålet under sommaren?
Varför finns det då solvärmeanläggning där avsikten är att leda ner värme i borrhålet under sommaren?
tänkte bara uppdatera alla med att jag fått reda på framledningstemperaturen nu. Den ska vara på 55 grader C.
Citat från: rcman skrivet 11 november 2010, 13:15:57tänkte bara uppdatera alla med att jag fått reda på framledningstemperaturen nu. Den ska vara på 55 grader C.Vid vilken ute-temp?
glömde nämna det tidigare. det var säljaren som nämnde att framledningstemperaturen var 55 grader C. han skrev även att utetemperaturen var DUT, vad nu det betyder :S