0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag har inga problem med dig alls, du har problem med mig.Tycker bara att det känns lite konstigt att en som beskriver sig själv så här" en självlärd amatör som lallar hos sig själv och polare "Är så snabb att döma ut branschfolk.Jag vet lika väl som du att det finns alldeles för många klåpare.Men det måste ju inte innebära att alla är det.
Till TS.Om du har möjlighet att köra elkasetten på fulla spjäll på en känd effekt under några timmar och kolla vilken temp du har på framledning och retur så kan vi "amatörer" svara på din fråga med rätt så hög sannolikhet.
Hej igen.Fråga IVT-säljaren om han kan uttala sig här på forumet i hur du skulle tjäna 75% med platta panelradiatorer i ditt hus !Dessa är helt gjord för högtemperatur-system typ olja/el och funkar uselt för värmepumpsdrift. De kommer kanske att funka ner till någon minusgrad ute, sen måste elpatronerna gå in och stötta om du vill ha normal innertemp runt +21 ºC, vilket innebär att du i praktiken kastar hela din investering i sjön. Ska du stoppa in en IVT får du också byta ut dessa radiatorer till mer effektiva vilket naturligtvis är en stor merkostnad. Här har du en länk till hur du dimensionerar dina radiatorer för att klara en värmepump: (ge en kopia till säljaren..)http://www.varmepumpsforum.com/faq/index.php?sid=516&lang=sv&action=artikel&cat=7&id=36&artlang=sv%22