0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: purjo__ skrivet 28 oktober 2010, 17:32:53Ja. I princip. Vi måste fortfarande reda ut hur lämpligt ditt radiatorsystem är för VP-drift.hur gör vi detta? börja med bilder på radiatorerna?
Ja. I princip. Vi måste fortfarande reda ut hur lämpligt ditt radiatorsystem är för VP-drift.
Varför är det det viktigaste purjo. Det viktigaste är väl att man får en så bra anläggning som möjligt så billigt som möjligt. Om man har ett system som vill ha en högre temp vid Dut så väljer man pump och systemlösning efter det.det blir inte stora skillnader i års COP och man behöver inte byta att raddar ThumbsupOm man behöver högre temp så finns Ecozon,Thermia Comfort eller daikin Altherma(LV) finns andra alternativ med. Annars funker en vanlig R407c fint med en mindre STD betonad inkoppling*vinkar*Ja, det blir ett bättre COP med lågtemp, men det tar lång tid att spara in skillnaden.
Du misstror säljaren alltså Ville? varför?
Du misstror säljaren alltså Ville? varför?Att det kommer bli en rejäl besparing är det väl inget snack om. Särskilt med en gammal elkassett som bara går och går. Kompressorn fixar ett cop på typ 3 och styren fixar lite till. Thumbsup
Som du vet så är det ju ett av standard svaren här att säljare och installatörer inte vet vad dem sysslar med, eller hur.Jag tycker det är fel, men jag vet att det finns mindre nogräknade försäljare som vill göra sig en hacka.Alla är inte såna, det är allt.
Men så fort någon får en offert så är experter som du snabbt framme och säger att säljarna är idioter.Hur vet du det?När var du på plats och skapade dig en uppfattning?Varför delar du inte med dig av den infon ?Du ser inte något fel i att du som VP ägare sågar dem som jobbar med det
Måste bara fråga dig Ville -Är du på dricken igen? du vet vad jag menar