0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Då ska jag springa ut och suga på min panasonic Thumbsup
Pumpmontörn . Ace Rakkar inte ner på någon och har aldrig gjort heller . Ödmjukare skribent är svårt att hitta .. Läs och lär det finns massor med inlägg från Ace som alla kan lära sig av cocacola
Hej alla,jag har skaffat en luft/luft värmepump med märket Mitsubishi MSZ-FD25 VABH (q-heat kirgamine).Den installerades och allt var frid och fröjd. Ca en vecka senare såg jag att innerdelen inte satt som den skulle på väggen så jag ringde in montören och de skulle hänga om den. För att lyckas med det fick han lov att koppla loss systemet med rör och allt. Jag tror att han stängde av innerdelen och lät ytterdelen suga in gasen i den innan han delade på den.Efter att montageplattan satts fast med plugg kopplade han ihop den igen (det såg ut som om det satt någon specialkoppling på kopparrören ungefär mitt på yttersträckan där han delade på det). Jag är dock ganska säker på att han inte vaccumsög maskinen efter ihopkopplingen och start. Är detta ett problem för mig? Har hört att vissa säger att om det kommer in luft i rören så behöver byta ut ytterdelen då det kan ske en kemisk reaktion med luften som gör att kompressorn pajar alldeles för snabbt. Är det verkligen så illa?Hur gör man isåfall gentemot ventilationsföretaget som levererat produkten?/En lätt uppskrämd och nybliven luft/luftpumpsägare.
Dy tycker alltså inte att Raffen gör lite fel i att den som är "tyngst" på kylbiten på hela forumet?De inlägg jag läst av Raffen talar inte om för mig att han kan så mkt om detta. Han är jätteduktig inom många andra saker gällande LL pumpar, men kanske inte just kylbiten, vilket ju är hur allt funkar. Och om du inte kan se detta i deras ( ACE och Raffen) inlägg, ja då kanske du inte heller är så vass