0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
NU HÄNDE NÅTT Skruven under pumpen var på tvärsan, jag vred den så spåret är längsgående röret, först blev rörret kallt, sen börja den sakta bli riktigt varmt, och nu kände jag på rören till elementet, det nedre röret börjar bli riktigt varmt, och det övre ljummet.Betyder det att du har funnit felet???
Med rundlagd hoppas jag att du menar vattenlås, för så skall det vara.På den sidan av luftflödet är det övertryck med kall avluft och har du inget vattenlås på dräneringen så kommer det att blåsa så kall luft ur denna slang att det till slut fryser i slangen.Dräneringen måste man ha koll på så att den inte blir täppt.
Citat från: TokJan skrivet 26 oktober 2010, 23:07:57Med rundlagd hoppas jag att du menar vattenlås, för så skall det vara.På den sidan av luftflödet är det övertryck med kall avluft och har du inget vattenlås på dräneringen så kommer det att blåsa så kall luft ur denna slang att det till slut fryser i slangen.Dräneringen måste man ha koll på så att den inte blir täppt. Tja you tell me kort sagt...Han som kapade bort detta "problem" sa iaf att där skulle vatten rinna ut och det har det ju inte gjort förrän nu. Det droppar nu vatten ifrån denna slang och hade den förut i den "kopp" som skulle leda bort vattnet till avloppet men detta fungerade inte. Jag testade att lyfta bort slangen och då rann det en del vatten och detta droppar nu i en bytta ditställd av mig som jag tömmer varje dag nu.Otroligt tacksam för hjälp! Av förhoppningsvis några som kan mer än dem jag tidigare anlitat...
Det måste alltid rinna vatten ur denna slang när kompressorn går och i orginal installation så borde vattnet hamna i en golvbrunn (handfat, toastol, duschkabin, avlopp, you name it, men inte ett parkettgolv .Detta behöver du ingen reparatör till. Dra en ny slang med en "loop" så nära början av slangen som möjligt och se till att andra ändan mynnar i en golvbrun (eller inte rinner ut på golvet).Edit: Och se för sjutton till att det är ett naturligt fall på slangen hela vägen till din spillkopp.