0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Maskinförsäkringen gäller 8år eller 10000mil, men vet ej hur det funkar med estetiska fel?
Långsökt..
En polare är tvungen att byta bakre insatsen på en v70 pga av fukt (lite krockskada bak) för att den ska klara besiktningen enligt verkstan.Men det kvittar vad skadan är, betalar försäkringsbolagen för skador på bilen om de fanns när du köpte bilen?
Citat från: tipo874 skrivet 02 november 2010, 09:37:10Hallå!!!!!Bonusen påverkas endast om man utnyttjat trafikförsäkringen, dvs försäkringen fått ersätta skada på annans egendom.Skador på det egna fordonet påverkar inte bonusen, utan man har enbart en självrisk.Åtminstone gäller detta LF.Kanske missat något i tråden men det finns väl inget att hämta från LF om du köper ett fordon som sedan visar sig ha en skada?
Hallå!!!!!Bonusen påverkas endast om man utnyttjat trafikförsäkringen, dvs försäkringen fått ersätta skada på annans egendom.Skador på det egna fordonet påverkar inte bonusen, utan man har enbart en självrisk.Åtminstone gäller detta LF.
Citat från: digitalrobert skrivet 05 november 2010, 19:52:26Citat från: tipo874 skrivet 02 november 2010, 09:37:10Hallå!!!!!Bonusen påverkas endast om man utnyttjat trafikförsäkringen, dvs försäkringen fått ersätta skada på annans egendom.Skador på det egna fordonet påverkar inte bonusen, utan man har enbart en självrisk.Åtminstone gäller detta LF.Kanske missat något i tråden men det finns väl inget att hämta från LF om du köper ett fordon som sedan visar sig ha en skada?Jo, tråden handlade väl om det var dumt att blanda in försäkringsbolaget för en mindre skada man själv har orsakat och riskera högre premier pga minskad bonus.Det kanske inte var det trådskaparen ville diskutera, men det är Iallafall det som den hetaste debatten i tråden har handlat om...
Citat från: purjo__ skrivet 06 november 2010, 11:16:19Citat från: digitalrobert skrivet 05 november 2010, 19:52:26Citat från: tipo874 skrivet 02 november 2010, 09:37:10Hallå!!!!!Bonusen påverkas endast om man utnyttjat trafikförsäkringen, dvs försäkringen fått ersätta skada på annans egendom.Skador på det egna fordonet påverkar inte bonusen, utan man har enbart en självrisk.Åtminstone gäller detta LF.Kanske missat något i tråden men det finns väl inget att hämta från LF om du köper ett fordon som sedan visar sig ha en skada?Jo, tråden handlade väl om det var dumt att blanda in försäkringsbolaget för en mindre skada man själv har orsakat och riskera högre premier pga minskad bonus.Det kanske inte var det trådskaparen ville diskutera, men det är Iallafall det som den hetaste debatten i tråden har handlat om...Ja, och vad jag tänkte på när jag kommenterade tipo874s inlägg kan jag inte ens själv lista ut när jag läser inlägget. Jag stryker inlägget.joka: "å kan man väl säga att man själv gjort det under tiden man själv ägde bilen.": inga olagligheter för min del i alla fall.