0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ja, och jag har nyttjat även den, det är lixom det som är syftet med försäkringar....om du inte förstått det?Annars kan man ju skita i att teckna försäkringar som inte är lagstadgade, och spara massor med pengar..eller?
Personligen är jag nog jätteglad att det finns dom som missbrukar sina försäkringar genom att betala mer än vad dom behöver
Få märker...Jag gillar inte lurarmentalitet det är bland det värsta jag vet!
Det är en sak att ljuga och en annan att inte berätta hela sanningen.Om någon vid en bilförsäljning inte frågar mig om eventuella krockskador så upplyser jag inte om detta.Frågar de så säger jag som det är.Tycker det är en bra kompromiss.Ljuger man på en direkt fråga så anser jag att man fört köparen bakom ljuset.
Precis! Det som vill ha en en ny bil till priset av en 20år gammal bil, gå på banken och ta ett bankrån och köp en ny!Om en framskärm är utbytt och lackad och inget syns, varför skall då detta upplysas om?Självklart nämnde jag inget om det skadan, går inte att säga att den funnits där! Och som föregående nämde, köparen har undersökningsplikt och borde se alla skador som stör honom/henne, och har möjlighet att att M-testa, och begad bil, är inte ny!/A.
Hallå!!!!!Bonusen påverkas endast om man utnyttjat trafikförsäkringen, dvs försäkringen fått ersätta skada på annans egendom.Skador på det egna fordonet påverkar inte bonusen, utan man har enbart en självrisk.Åtminstone gäller detta LF.