0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ja, det är bara att lossa med en lätt knyck. Har du fått ritningen av förre ägaren? Där framgår hur många varv upp som just den fördelaren är tänkt att vara. Vanligtvis stämmer det. Hur var det hade du satt cirkulationspumpen på läge 3. Det behövs vanligtvis på golvvärme.
Citat från: silverräven skrivet 04 november 2010, 20:22:19Ja, det är bara att lossa med en lätt knyck. Har du fått ritningen av förre ägaren? Där framgår hur många varv upp som just den fördelaren är tänkt att vara. Vanligtvis stämmer det. Hur var det hade du satt cirkulationspumpen på läge 3. Det behövs vanligtvis på golvvärme.Cirkulationspumpen står på lägsta, dvs I, skall man dra upp den tro? Finns I, II och III. Hittade en lapp i utrymmet där allt sitter, där stod det värden mellan 0 och 6 typ för de olika rören, kan det vara antal varv? Stod 0,9 på badrummet, iofs det minsta rummet men den hade lägst värde.
Citat från: BigDaddy skrivet 05 november 2010, 10:13:25Citat från: silverräven skrivet 04 november 2010, 20:22:19Ja, det är bara att lossa med en lätt knyck. Har du fått ritningen av förre ägaren? Där framgår hur många varv upp som just den fördelaren är tänkt att vara. Vanligtvis stämmer det. Hur var det hade du satt cirkulationspumpen på läge 3. Det behövs vanligtvis på golvvärme.Ursäkta mig! Det var så länge sedan jag var i närkamp med golvvärmefördelarna så jag hade fel minnesbild. Termostaterna sitter ju på den nedre delen och under dem finns inget att skruva på, endast den pigg som Henke skriver om. Den injusteringsskruv som jag talar om sitter under, på Roth anläggningen, under en röd plastknopp som man får pilla upp med nageln eller skruvmejsel. Där under sitter injusteringskruven. En för varje slinga.Hoppas det löser sig för dig.Cirkulationspumpen står på lägsta, dvs I, skall man dra upp den tro? Finns I, II och III. Hittade en lapp i utrymmet där allt sitter, där stod det värden mellan 0 och 6 typ för de olika rören, kan det vara antal varv? Stod 0,9 på badrummet, iofs det minsta rummet men den hade lägst värde.Vrid först cirkpumpen till läge 3. 0,9 låter konstigt liksom att det ligger mellan 0 och 6. Det jag har sett är 1, 1½, 2, 2½ och helt öppen. Du kan väl kolla på en ventil genom att skruva ner den till helt stängd och räkna varven och se om det är det som står på lappen. Men eftersom det är endast badrummet som du upplever problem med så öpnna den helt och se om du får varmt. Sedan kan du ju justera ner successivt till du har "rätt" temp. Jag tycker du skall jaga säljaren på en ritning och golvvärmeberäkning
Citat från: silverräven skrivet 04 november 2010, 20:22:19Ja, det är bara att lossa med en lätt knyck. Har du fått ritningen av förre ägaren? Där framgår hur många varv upp som just den fördelaren är tänkt att vara. Vanligtvis stämmer det. Hur var det hade du satt cirkulationspumpen på läge 3. Det behövs vanligtvis på golvvärme.Ursäkta mig! Det var så länge sedan jag var i närkamp med golvvärmefördelarna så jag hade fel minnesbild. Termostaterna sitter ju på den nedre delen och under dem finns inget att skruva på, endast den pigg som Henke skriver om. Den injusteringsskruv som jag talar om sitter under, på Roth anläggningen, under en röd plastknopp som man får pilla upp med nageln eller skruvmejsel. Där under sitter injusteringskruven. En för varje slinga.Hoppas det löser sig för dig.Cirkulationspumpen står på lägsta, dvs I, skall man dra upp den tro? Finns I, II och III. Hittade en lapp i utrymmet där allt sitter, där stod det värden mellan 0 och 6 typ för de olika rören, kan det vara antal varv? Stod 0,9 på badrummet, iofs det minsta rummet men den hade lägst värde.
Ja, det är bara att lossa med en lätt knyck. Har du fått ritningen av förre ägaren? Där framgår hur många varv upp som just den fördelaren är tänkt att vara. Vanligtvis stämmer det. Hur var det hade du satt cirkulationspumpen på läge 3. Det behövs vanligtvis på golvvärme.Ursäkta mig! Det var så länge sedan jag var i närkamp med golvvärmefördelarna så jag hade fel minnesbild. Termostaterna sitter ju på den nedre delen och under dem finns inget att skruva på, endast den pigg som Henke skriver om. Den injusteringsskruv som jag talar om sitter under, på Roth anläggningen, under en röd plastknopp som man får pilla upp med nageln eller skruvmejsel. Där under sitter injusteringskruven. En för varje slinga.Hoppas det löser sig för dig.