0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hittade skåpet med alla rör och styrningar bakom torktumlaren idag. Där är 6 rör som går ut till lika många rum. Alla rören känns som om de är lika varma, både in och ut, lite konstigt eftersom badrumsgolvet är iskallt och alla andra golv ljummiga.
Jag hade oxå problem med ett rum, grovköket var kallt. Enligt golvvärmeberäkningen skulle injusteringen vara 1½ varv, jag öppnade den helt och fick varmt. Du har tydligen hittat golvvärmefördelaren. Leta rätt på vilken slinga som går till badrummet. Skall finnas en märklapp o/e framgår av ritning som jag hoppas du har. Ta av termostathuven och plocka fram sexkantsnyckeln som förhoppningsvis hänger där och skruva upp justeringsnippeln helt. Om du saknar ritning och golvvärmeberäkning så får du kontakta Wirsbo och be om en ny uppsättning. Det finns även en luftningsnippel på golvvärmefördelaren, öppna försiktigt och se om det pyser luft. Är du förste ägare eller har du köpt i andra hand.
Hum, hur får man av termostathuvudet? Är det bara påtryckt? Går ju en sladd från den givaren till basstationen.