0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Kan vi hålla tråden där den ska vara?Frågan är seriöst ställd och det är nog många med mig som skulle bli glada om det går att gömma dessa extremt fula apparater med ett vettigt resultat till slut ändå.Har man en kulturbyggnad där varenda list är genomtänkt och återskapad i orignalskick så är en vit/begie klump på fasaden inget vidare...
Hej TorpAnders! Om du nu är så väldigt negativt inställd till just utseendet på en pumputedel eller om det rent estetiskt inte skulle passa in om det nu är som du säger en kulturbyggnad e.d så är det väl bara att välja ett annat uppvärmningssätt till huset ifråga istället, finns ju en hel del annat att välja på när det gäller uppvärmningssystem till hus. Mvh Raffen.
Hej Purjo! Jo det är ju så klart den enklaste lösningen som jag föreslog, och förmodligen också den allra bästa. Detta eftersom om man nu har ett så negativ inställning redan från början och retar sig bara på en sådan liten struntsak som utseendet på en utedel vad kommer det då efter detta när det gäller luftvärmepumpar?? Då är det betydligt bättre och enklare att välja ett annat uppvärmningssystem direkt isf anser jag. Mvh Raffen.
Hej TorpAnders! Om du nu är så väldigt negativt inställd till just utseendet på en pumputedel eller om det rent estetiskt inte skulle passa in om det nu är som du säger en kulturbyggnad e.d så är det väl bara att välja ett annat uppvärmningssätt till huset ifråga istället, finns ju en hel del annat att välja på när det gäller uppvärmningssystem till hus. "på en sådan liten struntsak som utseendet på en utedel"Mvh Raffen.
Som mitt namn antyder så kommer denna tingest att se anskrämlig ut på mitt hus och det är med blandade känslor jag bar hem den.Överväger därför starkt att dölja utomhusdelen bakom något falurött..Som rubriken säger, finns det konkreta mätreslultat på hur resultatet är där man byggt in eller dolt pumpen på något sätt?Har googlat på det men endast sett gissningar och spekulationer !?
Torpar anders.... elraddar skämmer väl även dom väggarna inuti en gammal kulturbyggnad......eller?