0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
alla hus är ju olika isolerade så det tar ju lite tid innan man vet hur varmt man ska ha det. därför måste det vara bättre med rumsgivare väl??
Jag har dragit kablar och satt upp en innegivare idag men har inte kopplat den till CC:n än Thumbsup
Citat från: joka83ed skrivet 23 oktober 2010, 22:20:31Jag har dragit kablar och satt upp en innegivare idag men har inte kopplat den till CC:n än ThumbsupJag har kopplat in min men inaktiverat den under tiden jag trimmar in systemet. Det går dock fortfarande bra att läsa av den via CanBus'en, så det är bara Regon som ignorerar den.Det är bra att kunna se vilken temp VP'n tycker att det är inne i förhållande till värmekurvan Thumbsup
Citat från: purjo__ skrivet 23 oktober 2010, 22:28:25Citat från: joka83ed skrivet 23 oktober 2010, 22:20:31Jag har dragit kablar och satt upp en innegivare idag men har inte kopplat den till CC:n än ThumbsupJag har kopplat in min men inaktiverat den under tiden jag trimmar in systemet. Det går dock fortfarande bra att läsa av den via CanBus'en, så det är bara Regon som ignorerar den.Det är bra att kunna se vilken temp VP'n tycker att det är inne i förhållande till värmekurvan ThumbsupOm man inte trimmar in kurvan före inkopplingen av givaren får då givaren problem med att hålla rätt temp inne Jag menar om man kör utan givare och har 21 ºC inne och sen sätter in givaren och ställer den på 23 ºC skulle det inte va möjligt då att få upp inne tempen i 23 ºC då Jag tänkte sätta givaren på typ 0.5-1 ºC under den grad som jag hade i huset utan givaren, eller blir det fel
Citat från: joka83ed skrivet 23 oktober 2010, 22:44:40Citat från: purjo__ skrivet 23 oktober 2010, 22:28:25Citat från: joka83ed skrivet 23 oktober 2010, 22:20:31Jag har dragit kablar och satt upp en innegivare idag men har inte kopplat den till CC:n än ThumbsupJag har kopplat in min men inaktiverat den under tiden jag trimmar in systemet. Det går dock fortfarande bra att läsa av den via CanBus'en, så det är bara Regon som ignorerar den.Det är bra att kunna se vilken temp VP'n tycker att det är inne i förhållande till värmekurvan ThumbsupOm man inte trimmar in kurvan före inkopplingen av givaren får då givaren problem med att hålla rätt temp inne Jag menar om man kör utan givare och har 21 ºC inne och sen sätter in givaren och ställer den på 23 ºC skulle det inte va möjligt då att få upp inne tempen i 23 ºC då Jag tänkte sätta givaren på typ 0.5-1 ºC under den grad som jag hade i huset utan givaren, eller blir det fel Problemet är att innegivaren inte bestämmer hur varmt det skall vara inne - Den justerar bara värmekurvan upp/ner beroende på skillnaden mellan värmekurvans 'önksade' innetemp och den faktiska tempen. Har man inte ställt in värmkurvan hyfsat så blir det nog svårt att få en jämn temperatur inne.
Tänkte koppla in givaren idag studsFör det går att koppla in den utan att aktivera den väl Ska kablarna sitt på rätt vis eller spelar det ingen roll bara dom hamnar rätt i kopplingsplintarna på CC:n?Var på CC:n ska de sitta tro