0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Nu har jag inget emot ROT men ok, om vi ska hårdra saken, varför ska mina skattepengar i så fall gå till att hålla ineffektiva och byggfuskande byggjobbare under armarna under lågkonjunktur? Dom får väl söka andra jobb om det inter finns efterfrågan! Är det några fler (manliga) yrkesgrupper du tycker att vi ska gulla med?
Vad är det för fel att det växer fram en tjänstesektor med låga etableringströsklar där folk som annars kanske har svårt att komma in på arbetsmarknaden får jobb? Det tillför ingen nytta för samhället säger du? HALLÅ! Rickard - ta och pallra dig ut till en arbetsplats och tala om för städpersonalen att dom enligt din mening inte tillför någon nytta för samhället. Det är precis samma jobb vi talar om som RUT-jobben.
Du har totalt snöat in på tung exportindustri och där verkar tankeverksamheten ha stannat.
Det är ju uppenbart att du hyser agg mot "välbärgade" (vilket uttryck) människor. Nu då du ändå ha chansen - är det något mer som dom välbärgade köper som du vill förbjuda? Är det just att dom är välbärgade som stör dig? Var går gränsen för när det är ok med RUT. 40 000 i månaden, 30-20-10?
Det blir ju lite löjligt då du i enlägg efter inlägg ropar VARG! och ställer RUT-jobb (som netto inte kostar något för staten) mot satsningar och bidrag till exportindustrin. Det ena utesluter inte det andra i detta fall som du tycks tro.
Avdrag däremot är ett fritt val av den enskilde.......
Sossar styr folket medan alliansare låter folk styra sina egna liv.
Barnomsorgspengen är ett ex: Den ger den enskilde frihet att köpa tjänst av nära, grannar, farnmor, dagmamma, sköta barnen själv eller anlita dagis.
Vänstern ser detta som ett hot - inte skall folk få bestämma nå´t själva.
Vi behöver inte tillväxt inom den typen av tjänstesektor, vi behöver en utökad export för att kunna försörja en allt äldre befolkning i vårt land.
Jag har en hög lön och har råd med det mesta men jag betalar mer än gärna mer skatt om det leder till att jag får rätt vård och stöd om jag blir sjuk eller arbetslös.
Ang klyftorna så är det idag ca 41% av sveriges invånare som har en "negativ förmögenhet" (mer skulder än eget kapital).Dvs det är en stor del av medelkomstintagare som hör till detta.Största anldedningen till att man inte har råd att spara till sig ett kapital är att skattetrycket är för högt.
RaffenStörs din verklighetsuppfattning, när lågavlönade röstar på Alliansen?
Typiskt Raffensvar.Mannen som alltid vet bäst. Jag förstår att du trivs bra hos Socialdemokraterna.