0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Är det DET som i så fall är problemet? Att det är förmögna som köper? Är det nån sort genuin och förblindande avundsjuka vi talar om.
Du har fel.Min mor köper gräsklippning/snöskottning....så att de kan bo kvar i sitt hus de byggde 1964.Hennes pension är 3800:- netto/månad.Jag köper städning en gång per månad. Min inkomst är 120.000:-/år.
Thomas59,du skriver att citat: "Det är inte finare att snickra än att städa!" slut citat.Nej det kanske det inte är, men varför syns det i så fall inte i städaren/städerskanslönekuvert? Kan du förklara detta?Ensamstående mammor med barn har under dessa fyra blåa år fått det mycket sämreekonomiskt. Dessutom har denna grupp kvinnor/barn som lever under dessa magra ekonomiska förhållanden ökat med 300% sedan de blå tog över Sverige!Man kan ju, inte utan anledning, fundera över vilken kvinnosyn regeringen har medtanke på ovanstående...
OT.Det klassiska sosseresonemanget är: Hellre jämlikhet....än valfrihet.Eftersom ingen kan leva på vårdnadsbidrag....så förbjuder S det.Eftersom många höginkomsttagare köper RUT, så förbjuds det.Jag gillar valfrihet......och röstar alltså på Alliansen.Lars Ohly har sina barn i friskolor och opereras sitt knä på Sofiahemmet...Det besvärande faktum som retat upp vanligt folk under decennier är dubbelmoralen. Fackpampar orerar och skriker.....samt skaffar sig fallskärmar, etc...etc...
Nu ska jag ta cykeln bort till vallokalen. Min dotter ska hem till en kompis från dagis. Dagiskompisens mamma kommer från Polen och har tack vare RUT kunnat gå från arbetslöshet till att starta en städfirma med sju anställda. Tjejen som städar hos oss kan inte ett ord svenska men jag skulle gissa att det är lika bra. Jag tror inte ni skulle må bra av att höra vad hon tycker om vissa av er och er inställning till kvinnor i allmänhet och städjobb i synnerhet.Beroende på hur ni lägger er röst idag kan städföretaget antingen blomstra och anställa fler eller med största sannorlikhet läggas ner. Notan kommer då att skickas till er via skattsedeln. Idag kostar er företaget inte en spänn.Há dé!
Förutom några av kommunerna i toppen är resten av de kommuner du listar befolkade av vanliga människor. Att kläcka ur sig en sådan lista tillför inget om du inte samtidigt redovisar lönenivåerna i dessa kommuner men det blir kanske för jobbigt.