0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Får du ett meddelande typ "File system object does not exist"?Det tyder i så fall på att ditt program misslyckas med att skapa en koppling till en fil som den antingen själv försöker skapa eller förutsätter finns.I så fall tyder det även på att det kanske är en "wannebee"-programmerare som varit i farten som inte tagit hand om felet på ett bättre sätt.Alternativt så är han gängse men får inte tillräckligt betalt för att göra det ordentligt Thumbsup. Du kanske skulle kunna posta hela, exakta felmeddelandet samt hur det uppkommer(en felruta vid installation, vid nåt speciellt tillfälle när du kör programmet osv... ) så kanske det klarnar och ett bättre svar kan ges.
Citat från: Ville Vessla skrivet 17 september 2010, 09:13:59Får du ett meddelande typ "File system object does not exist"?Det tyder i så fall på att ditt program misslyckas med att skapa en koppling till en fil som den antingen själv försöker skapa eller förutsätter finns.I så fall tyder det även på att det kanske är en "wannebee"-programmerare som varit i farten som inte tagit hand om felet på ett bättre sätt.Alternativt så är han gängse men får inte tillräckligt betalt för att göra det ordentligt Thumbsup. Du kanske skulle kunna posta hela, exakta felmeddelandet samt hur det uppkommer(en felruta vid installation, vid nåt speciellt tillfälle när du kör programmet osv... ) så kanske det klarnar och ett bättre svar kan ges."wannebee"-programmerare det funkade upp tom Vista..
Citat från: MGKea skrivet 17 september 2010, 09:51:00Citat från: Ville Vessla skrivet 17 september 2010, 09:13:59Får du ett meddelande typ "File system object does not exist"?Det tyder i så fall på att ditt program misslyckas med att skapa en koppling till en fil som den antingen själv försöker skapa eller förutsätter finns.I så fall tyder det även på att det kanske är en "wannebee"-programmerare som varit i farten som inte tagit hand om felet på ett bättre sätt.Alternativt så är han gängse men får inte tillräckligt betalt för att göra det ordentligt Thumbsup. Du kanske skulle kunna posta hela, exakta felmeddelandet samt hur det uppkommer(en felruta vid installation, vid nåt speciellt tillfälle när du kör programmet osv... ) så kanske det klarnar och ett bättre svar kan ges."wannebee"-programmerare det funkade upp tom Vista.. Pratar inte om att det utan om felhantering när det inte funkar.Utan att veta om det verkligen är så eftersom informationen är lite knapphändig låter det ju som att det bara ligger typ en try catch runt alltihop som slänger upp det meddelande som operativet returnerar.Istället för att kontrollera om ett Filesystem objectet verkligen gick att skapa försöker man använda det oavsett om det blev nåt eller inte.Detta är inte snygg felhantering enligt mig.
Felhantering med try-catch fungerar nog som den ska om det funkar i Vista. Antagligen någon dll eller låsning av skrivning till fil som bråkar. Bara till att jämföra register värden för programmet och kolla upp dll:er mm mm. (try-catch äter prestanda och därför undviker man att använda det så ofta.)
Citat från: MGKea skrivet 17 september 2010, 13:30:34Felhantering med try-catch fungerar nog som den ska om det funkar i Vista. Antagligen någon dll eller låsning av skrivning till fil som bråkar. Bara till att jämföra register värden för programmet och kolla upp dll:er mm mm. (try-catch äter prestanda och därför undviker man att använda det så ofta.)Var det inte precis det jag skrev?Men jag tycker inte att try..catch är felhantering, det är katastrofhantering för att inte riskera att nånting sänks helt.
Citat från: Ville Vessla skrivet 17 september 2010, 13:40:49Citat från: MGKea skrivet 17 september 2010, 13:30:34Felhantering med try-catch fungerar nog som den ska om det funkar i Vista. Antagligen någon dll eller låsning av skrivning till fil som bråkar. Bara till att jämföra register värden för programmet och kolla upp dll:er mm mm. (try-catch äter prestanda och därför undviker man att använda det så ofta.)Var det inte precis det jag skrev?Men jag tycker inte att try..catch är felhantering, det är katastrofhantering för att inte riskera att nånting sänks helt.Som programmerare kan du inte påverka 3-part komponenter ...
Citat från: MGKea skrivet 17 september 2010, 13:59:56Citat från: Ville Vessla skrivet 17 september 2010, 13:40:49Citat från: MGKea skrivet 17 september 2010, 13:30:34Felhantering med try-catch fungerar nog som den ska om det funkar i Vista. Antagligen någon dll eller låsning av skrivning till fil som bråkar. Bara till att jämföra register värden för programmet och kolla upp dll:er mm mm. (try-catch äter prestanda och därför undviker man att använda det så ofta.)Var det inte precis det jag skrev?Men jag tycker inte att try..catch är felhantering, det är katastrofhantering för att inte riskera att nånting sänks helt.Som programmerare kan du inte påverka 3-part komponenter ... Öhh?Nu hänger jag inte med, på vilket sätt har det betydelse för ovanstående resonemang? ligger felet i en 3-part komponent som inte kan meddela användaren av komponenten nåt vettigt är det ju programmeraren av den som genar...
Det ska så klart funka med W7. Men jag klarar det inte. Får väl åka till Arvika