0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej Kanutten! Har du kunnat kolla upp om värmekabeln fungerar (drar stöm när den är tillslagen alltså) eller?? Har du pumpen ansluten med jordad stickpropp på insidan eller är det en fast anslutning med brytare på utsidan?? Den här gröna lampan som lyser (eller ev blinkar lite ibland vid uppstart) på innerdelen är en lampa som visar "Operation" dvs att pumpen är i driftläge och att allt är ok.Den här värmekabeln styrs av en vanlig enkel (simpel) liten bimetalltermostat som brukar sitta vid pumputedelens elektriska kopplingslist, bifogar en bild på hur det ser ut på min GKVP-E-pump (syns på vänster sida). Jag har personligen dragit in en separat strömbrytare på insidan av huset också som jag kan sätta på eller alt stänga av värmekabeln med eftersom de här simpla termostaterna är högst opålitliga alltså. Mvh Raffen.
AUTO = Alla parametrar förutom temperatur styrs av värmepumpen. Den växlar dessutom automatiskt mellan värme och kyla beroende på innetemperatur. Detta är inget bra läge om man vill spara energi. Välj HEAT eller COOL då du vill ha värme eller kyla.A = Samma som AUTO men du kan ställa fläkthastighet och luftriktning manuellt.Så fort du ändrar t ex fläkthastighet går den över från mode AUTO till mode A.I mode HEAT (solsymbol) kan du ställa fläkthastigheten manuellt. Men det tar några minuter innan värmepumpen kommer upp i full kapacitet efter att du startat den.Pröva igen och vänta 5 minuter Mvh
Nu har det gått en stund, har det blivit något varmare?
Som sagt, sätter du viftehastigheten på AUTO så minskar den stöyet när temperaturen höjts.