0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
HeiJeg har kjøpt med ny leilighet, og med leiligheta var det en Toshiba varmepumpe. Noen som vet noe om denne pumpa? Tenker på kvalitet, ytelse osv. Lurer og på hvordan jeg skal stille den inn på fjernkontrollen? Har ikke bruksanvisning, så jeg vet ikke noe om denne. Pumpa er ca 2 år gammel.
verkar vara en RAS10, den "icke nordenanpassade" modellen
Hvordan klarer jeg å se at det er varmekabel på utedelen?Pumpa er kjøpt fra en leverandør her i Nord-Norge... Hvor stor effekt har den?WH-H03JE har jeg hentet fra fjernkontrollen, men fant ut at det ikke kunne være det som var rett
Citat från: Kanutten skrivet 16 september 2010, 21:48:02Hvordan klarer jeg å se at det er varmekabel på utedelen?Pumpa er kjøpt fra en leverandør her i Nord-Norge... Hvor stor effekt har den?WH-H03JE har jeg hentet fra fjernkontrollen, men fant ut at det ikke kunne være det som var rett Hej Kanutten! Ja om det nu skulle vara en RAS 10 GKVP-E-pump som du har så är den isf på 5,8 kw i maxeffekt. Om det finns en värmekabel i tråget ser du om du tittar in genom pumpens framsida (genom fläktöppningen alltså), lys lite med en ficklampa om det behövs och då skall du se en kabel (den brukar vara vit) som ligger nere i bottentråget under kondensorn på pumputedelens baksida och vänstra sida i några varv. Mvh Raffen.
Hej Kanutten! Ja kolla upp om det finns en värmekabel i pumpen, och om den fungerar också. Värmekablar håller nämligen inte hur länge som helst. Finns det ingen värmekabel i pumptråget så får du skaffa en och lägga dit och koppla in den alt byta ut den befintliga om den inte skulle fungera. Ja om det ligger en värmekabel i tråget så är alltså pumpen som de kallar det för "Nordenanpassad" F.ö så är det helt rekorderliga och bra pumpar som både ger bra med värme och har mkt bra dellastegenskaper. Mvh Raffen.