0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Man skulle mycket väl kunna kräva att det är den behöriga installatören som ska avgöra att den inte funkar. Och annars hävda att den är felaktigt installerad.
Nån som vet hur Rusta fungerar? Är det den lokala butiken som handlägger sånt här. Eller går det upp i den centrala organisationen? Jag börjar väl med att snacka med butiken...
Hej pi.r!Jag tror nog att Rusta kommer att göra det bästa av situationen och förstår att servicefirmorna måste få betalt för det jobb de utför åt Rusta.Så det var inte riktat till dig utan som ett svar på Raffens inlägg precis innan. Nog för att man kan vara paragrafryttare... men ibland får man bli paragrafrytare Lagar finns åt båda håll, både konsument och affärsidkare.Värmepumpen är en produkt, installation är en tjänst. Det är skillnad på det.Tycker faktiskt att du Raffen ska tycka lite synd om de här Rustakunderna. För även om pi.r hade tagit hjälp av en firma som installerat pumpen hade de knappast gjort på något annat sätt. Eftersom de inte sålt värmepumpen har de inte något ansvar för själva produkten, däremot installationen som sådan.Mvh