0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Bara att ställa er på kö då Skämt å sido. Det finns många som jag. Jag är absolut inte exeptionellt duktig på detta. Det gäller bara att hitta ngn som har lite intresse. För det finns ingen som kan allt själv. Kan man flödena, så kanske man inte är så haj på styren osv. Jag är hyffsad på lite av varje men inte mer. Jag tar hjälp av så många som jag behöver för att lösa de problem jag ställs inför. Så gör en Gängse VVS:are Jag rådfrågar många olika personer om bla kylproblem som jag ställs inför. Jag tar hjälp med flödesberäkningar av de stora jobben. det finns nog en och annan person som börjar tröttna på att jag ringer och tjatar Jag känner många som kan det jag kan och mkt mer än så..
jag håller med dig om allt utom hur du använder termen Gängse VVS; firma. det blir lite tjatigt med det men jag tycker nog att dem som kan allt detta jag pratar om är dem som är Gängse ( de riktiga firmorna) och inte dem andra wannabee gubbarna. Ponera att du har rätt i att de flesta är som du beskriver, ja då beskriver du wannabee´s inte Gängse OK
Har inte varit inne på ett tag för det har åskat här, men ännu värre på forumet. Bara för att man har sysslat med vvs i 40 år innebär inte det att du kan värmepumpar. Om inte den firman som man kantaktar har personal som kan det, går utbildningar och lär sig hur de funkar så är det en wannabee firma.Så vitt jag kommer ihåg så sa du att alla firmor i Piteå sög och det var bättre att gör det själv, fast jag har väl fel där med. de firmor som cougar, Lexus, C-C jobbar på är inte Wannabee firmor, för de har personal som är intresserade och som lär sig mer hela tiden.Hoppas att fler vill dela med sig av sina synpunkter, och inte bara jag och Kim yung ääähh Rickard
Det finns en firma som påstår sig kunna lev. 80 gradigt vatten med sitt system. Kör gasen direkt in i ack.tanken till förångaren eller heter det kondensor på den sidan. Påstår att gasen skulle kunna ge en temperatur på 110 grader. Var själv på g att köpa ett system men vågade inte.
Citat från: hokanp skrivet 13 augusti 2010, 20:56:13Det finns en firma som påstår sig kunna lev. 80 gradigt vatten med sitt system. Kör gasen direkt in i ack.tanken till förångaren eller heter det kondensor på den sidan. Påstår att gasen skulle kunna ge en temperatur på 110 grader. Var själv på g att köpa ett system men vågade inte.Det finns och fungerar, blir kanske inte världens högsta COP, men i vart fall bättre än direktverkande el - förhoppningsvis.Så vitt jag vet är ingen sådan pump ännu testad hos SP.