0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Man skulle ju kunna uttrycka sig så här.Om inte Oraklet kan hålla sig till forumets regler, varför skulle forumets besökare hålla sig till köldmedieförordningen?
Citat från: Rickard skrivet 08 augusti 2010, 23:00:32Man skulle ju kunna uttrycka sig så här.Om inte Oraklet kan hålla sig till forumets regler, varför skulle forumets besökare hålla sig till köldmedieförordningen?Rickard blir 2 fel 1 rätt , , cocacola
Kung Emil
kom igen ville vessla .vad tänker du på .förklara dig gärna . för om det är ett ämne där jag till 100 % vet att jag har rätt ska man då vika ner sig för att du t,e,x inte vill förstå, nej du Ville då får du räkna med motfrågor och uppmaningar om vilka käller du stödjer dina fakta och påsåenden med .Det är inget fel med att bli i frågasatt men då ska man vara skodd med fakta för sina påståenden . cocacola
Vesslan ville inte förstå att VP inte blir en elpanna? Det var det det handlade om va?Jag kan inte rå för att du inte fattar. Jag kan förklara, så gott jag kan. Men förstår du inte så kan jag inte göra mer än så. Det beror nog mest på min inadekvata förmåga att förmedla vad jag menar. Få här förstår någonsin vad jag vill ha sagt och då måste noh felet ligga hos mig.Rickard Väntar fortfarande på ett svar.
Egentligen finns det inga dåliga maskiner bara fel maskin på fel ställe.Det är viktigt att man väljer en leverantör som kan hjälpa en med en bra placering och välja "rätt" maskin på denna plats.En duktig leverantör vet hur de olika maskinerna skiljer sig åt i funktion och kan hjälpa kunden att välja rätt.Det "problemet" som Apan påtalar har vi råkat ut för 1 gång på ca 250-300 monterade Nocrior.Men det gick att lösa även det.Jaha proffset, hur löser du problemet då?? Har haft 3 pumpar på exakt samma plats i detta hus, och har som sagt funkat kanon med luftspridningen, till Nocrian kom, värmer hallen till 27-30 gr och hallgolvet till över 30 gr varmt, känns det optimalt?? Varmluft stiger! Varför tvinga ned den på golvet?! Och hindra den kallare luften att återvända..Och de flesta som har satt sina Nocria, vad har de att jämföra med?? Och vi har inget annat ställe att sätta pumpen på! Klart?Och installatören är en kompis till mig, och allt jobb utom kyljobbet har jag gjort, och betydligt snyggare än många värmepumpsmontage man sett, till en bråkdel av priset.Nocrian lever på sista versen, nya köparen av huset ville inte ta med värmepumpen med tång! De frågade om jag kunde plocka ned den innan huset övertogs i Februari, klokt val..Paxmax påtalar "problemet" med E9/E12DKE´s dåliga riktningsändring av luften i sidled, stämmer helt också.Man maskinen är inte dålig för det, den sitter bara på fel plats.IVT har också "problem" med att få luften rakt fram i värmedrift p.g.a. sin Coanda effekt, är det en dålig maskin det med ?Flera medlemmar har försökt att hjälpa Apan med tips och råd men reaktionen har mer varit att fortsätta att skriva ner maskinen än att göra något åt själva problemet.Har leverantören kontaktats?Vem valde installationsplatsen?Var leverantören/installatören väl påläst om maskinens egenskaper?Säkert å har Nocrian fått ett sämre rykte p.g.a. dessa inlägg.Å andra sidan så är ju ett forum till för att sprida positiva och negativa erfarenheter, man jag tycker att det skall göras konstruktivt och inte som pajkastning.HälsTomas