0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har skitpumpen Chunlan, on-off, 5,5kw, den har samma utblåsdata som Nocrian på 860m3/tim, jag kör vinkeln kl 4,30 om ni tänker på klockan, för att värmen ska få maximal kastlängd och effekt. När maskinen avisar stängs spjällen, sen går lamellerna ned till sin ursprungsinställning från fabriken vilket blir c:a 5,30 (klockan igen), hallen blir snorvarm och köket får då ingen värme.tilläggas att jag har en 30-tals kåk typ trång med taskig planlösning. Så vinkling av lamellerna/vingarna är halva innerdelens styrka.
Tänker sätta in microbrytare när jag har ork/tid (har för mig att man får felinfo på pumpen om kontakten är ur)- tack för tipset i alla fall.
Kan ju vara en affärs-ide för Richard.Man tar reda på hur kontaktdonet ser ut i innerdelen, sen fixar man 1st hona + 1st hane, lite kabel och 1 microbrytare, löder ihop skiten. Sen är det bara att öppna chassiet-lossa kabeln från kretskortet och sätta in den nya sladden samt ansluta den lösa kontakten till sladdhonan och voila-du har en avstängbar modell. Skulle det sen hända något öppnar man upp och tar bort denna sladd och sätter tillbaka kontakten igen - bör inte bli något garantibråk då......
vet inte på din, men inget felmeddelande på dessa:toshiba, samsung, invest, Mitsu electric fd25, nocria.
Hur blir det när den frostar av? Brukar inte 'spjället' stängas då?
Citat från: purjo__ skrivet 19 oktober 2010, 11:31:16Hur blir det när den frostar av? Brukar inte 'spjället' stängas då?Jovisst, alla pumpar stänger spjällen vid avfrostning
...Jovisst, alla pumpar stänger spjällen vid avfrostning