0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: joka83ed skrivet 06 augusti 2010, 10:46:54Tack för alla förslag åt min sega HP ThumbsupTyvärr är jag inte så kunnig på datorer så allt försår jag inte riktigt.Kanske enklare att köpa en ny med mkt kräm i och ha den gamla som slit & släng...Du resonerar som många. Virus i datorn, skit samma jag köper ny, onödigt att slänga ut pengar på gammal burk. Mitt visa ord är att virus besmittar även en ny dator. Har du testat med att avinstallera F-sec... ?
Tack för alla förslag åt min sega HP ThumbsupTyvärr är jag inte så kunnig på datorer så allt försår jag inte riktigt.Kanske enklare att köpa en ny med mkt kräm i och ha den gamla som slit & släng...
Citat från: MGKea skrivet 06 augusti 2010, 10:52:29Citat från: joka83ed skrivet 06 augusti 2010, 10:46:54Tack för alla förslag åt min sega HP ThumbsupTyvärr är jag inte så kunnig på datorer så allt försår jag inte riktigt.Kanske enklare att köpa en ny med mkt kräm i och ha den gamla som slit & släng...Du resonerar som många. Virus i datorn, skit samma jag köper ny, onödigt att slänga ut pengar på gammal burk. Mitt visa ord är att virus besmittar även en ny dator. Har du testat med att avinstallera F-sec... ? F-secure eller vad det heter? Har inte rört nåt än, feg :-[Behöver jag inte ha Telias säker surf då?Kan jag avinstallera det och fortfarande surfa med det trådlösa jag har?
Javisst behöver man alltid ett antivirusprogram, själv använder jag AVG-free, fungerar helt perfekt och sköter sig självt när det gäller uppdatering, scanning av datorn mm och dessutom helt gratis. Det kan du gott prova tycker jag Joka: http://avg-antivirus-free.swedish.toggle.com/ Mvh Raffen.
Citat från: Raffen skrivet 06 augusti 2010, 12:52:46Javisst behöver man alltid ett antivirusprogram, själv använder jag AVG-free, fungerar helt perfekt och sköter sig självt när det gäller uppdatering, scanning av datorn mm och dessutom helt gratis. Det kan du gott prova tycker jag Joka: http://avg-antivirus-free.swedish.toggle.com/ Mvh Raffen.Nja... En dator med Windows behöver alltid antivirusprogram. Men, det finns ju faktiskt alternativ...
Citat från: purjo__ skrivet 06 augusti 2010, 13:00:07Citat från: Raffen skrivet 06 augusti 2010, 12:52:46Javisst behöver man alltid ett antivirusprogram, själv använder jag AVG-free, fungerar helt perfekt och sköter sig självt när det gäller uppdatering, scanning av datorn mm och dessutom helt gratis. Det kan du gott prova tycker jag Joka: http://avg-antivirus-free.swedish.toggle.com/ Mvh Raffen.Nja... En dator med Windows behöver alltid antivirusprogram. Men, det finns ju faktiskt alternativ...Allvar? 95% av marknaden... tja kanske kanske inte. Det var det där med rättigheter... och maaskinens omgivning. Finns virus till Linux också.
92.2% vid årsskiftet...Det finns ju andra alternativ än Linux också, Mac t ex... Jag är ingen militant Linuxpredikant, men de i min bekantskapskrets som har haft intresset att prova är samtliga nöjda och har inga planer på att byta tillbaks.Ju färre 'vanliga' användare som kör Linux desto längre behåller jag min nördstämpel Btw - Jag har aldrig hört talas om någon Linuxanvändare i min bekantskaps/kollege/kundkrets som har fått virus. Jag har dock både antivirus och antispam på min mailserver för att skydda andra...
F-secure eller vad det heter? Har inte rört nåt än, feg :-[Behöver jag inte ha Telias säker surf då?Kan jag avinstallera det och fortfarande surfa med det trådlösa jag har?
Och ska man tvunget ha antivirus kan jag rekommendera det prisbelönade NOD32, vilket jag har använt i flera år.
Lämpliga gratisprogram är för 2,3,5 och 7 Iobit advanced system care, för 4 WinASO 4.55 eller senare (den klarar även p3 bra), samt för 6 Iobit smartdefrag. Programmen laddar du hem från www.download.com där är de garanterat virusfria.