0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vad kommer det sig att datorn (HP 530) är så förbaskad seg och tar tid på sig vid varje uppstart Allt går trög, koppla upp Firefox, ladda upp sidor, använda sig av de olika programmen i Start-menyn, m.m. Är alltid vid varje ny uppstart och cirka 15-30 minuter framåt, men sen blir den "normal" Även nu när jag skriver detta inlägg vill den sega och haka sig
Du behöver en ny dator. Jag kan skicka en offert.
Citat från: purjo__ skrivet 05 augusti 2010, 11:15:48Du behöver en ny dator. Jag kan skicka en offert. Lura inte killen en linux burk nu
Citat från: MGKea skrivet 05 augusti 2010, 11:27:24Citat från: purjo__ skrivet 05 augusti 2010, 11:15:48Du behöver en ny dator. Jag kan skicka en offert. Lura inte killen en linux burk nu Han kommer inte att märka nån skillnad förutom att allt bara funkar.
Citat från: joka83ed skrivet 05 augusti 2010, 10:28:39Vad kommer det sig att datorn (HP 530) är så förbaskad seg och tar tid på sig vid varje uppstart Allt går trög, koppla upp Firefox, ladda upp sidor, använda sig av de olika programmen i Start-menyn, m.m. Är alltid vid varje ny uppstart och cirka 15-30 minuter framåt, men sen blir den "normal" Även nu när jag skriver detta inlägg vill den sega och haka sig Malware?Virus?Många program igång?F-secure/Telia säkersurf?Lite internminne?Full hårddisk?
Citat från: MGKea skrivet 05 augusti 2010, 10:47:59Citat från: joka83ed skrivet 05 augusti 2010, 10:28:39Vad kommer det sig att datorn (HP 530) är så förbaskad seg och tar tid på sig vid varje uppstart Allt går trög, koppla upp Firefox, ladda upp sidor, använda sig av de olika programmen i Start-menyn, m.m. Är alltid vid varje ny uppstart och cirka 15-30 minuter framåt, men sen blir den "normal" Även nu när jag skriver detta inlägg vill den sega och haka sig Malware?Virus?Många program igång?F-secure/Telia säkersurf?Lite internminne?Full hårddisk?Malware vad är det?Inget visus.Har Telia säkersurf.Litet internminne men datorn har gått bättre förr, blev så när jag ominstallerade den.Halv hårddisk
Citat från: joka83ed skrivet 05 augusti 2010, 12:47:03Citat från: MGKea skrivet 05 augusti 2010, 10:47:59Citat från: joka83ed skrivet 05 augusti 2010, 10:28:39Vad kommer det sig att datorn (HP 530) är så förbaskad seg och tar tid på sig vid varje uppstart Allt går trög, koppla upp Firefox, ladda upp sidor, använda sig av de olika programmen i Start-menyn, m.m. Är alltid vid varje ny uppstart och cirka 15-30 minuter framåt, men sen blir den "normal" Även nu när jag skriver detta inlägg vill den sega och haka sig Malware?Virus?Många program igång?F-secure/Telia säkersurf?Lite internminne?Full hårddisk?Malware vad är det?Inget visus.Har Telia säkersurf.Litet internminne men datorn har gått bättre förr, blev så när jag ominstallerade den.Halv hårddisk Telia säkersurf... visste de! Testa med att avinstallera.Malware är problem som inte räknas som virus. Att du säker på att du är fri från virus kan du inte vara, tyvärr. Med lite internminne och F-secure går datorn segt!
Citat från: purjo__ skrivet 05 augusti 2010, 11:15:48Du behöver en ny dator. Jag kan skicka en offert. Ha ha, på en HP isf Mycket lull-lull ska den ha oxå
Köp en Mac och slipp problemen Thumbsup
Citat från: joka83ed skrivet 05 augusti 2010, 12:48:07Citat från: purjo__ skrivet 05 augusti 2010, 11:15:48Du behöver en ny dator. Jag kan skicka en offert. Ha ha, på en HP isf Mycket lull-lull ska den ha oxå Köp en Mac och slipp problemen Thumbsup
Mkt nöjd med HP både privat och i arbetet, aldrig krånglat nån av den.Finns nog mkt annat som är bra men när nåt som man haft fungerat klockrent blir det att man köper det igen, HP alltså Vad är Linux då? Skriv så en som inte har dator som hobby förstår...