Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: Fler annonser?  (läst 32927 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad "joka"

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2126
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Fler annonser?
« Svar #30 skrivet: 07 augusti 2010, 11:21:11 »
Ja ja det kanske är en dÃ¥lig ide,   men varför skulle inte t.ex Nisse-Gurra fÃ¥ lite reklam om han nu ville det.  Jag ser inget dÃ¥ligt med det.

JOKA  läs hela mitt inlägg nästa gÃ¥ng sÃ¥ ser du att jag inte ville ha ngt :,v( :-*

det verkar kanske inte sÃ¥ nu men jag är en ganska hjälpsam person, jag lÃ¥ter folk härifrÃ¥n ringa kl 2200 när de har problem med sin Atrior och det är 20 minus ute.  Och nej Thermia pröjsar inte mig heller ;D

Men Bosch borde ge dig och Purjo nÃ¥gra kronor  eller kanske varsin ny VP ;D

MR Smith:s inlägg samanfattar allt bra.  Vem hjälpte dig.   Förmodligen ngn som sitter här och inte tjänar pÃ¥ det. 

Ha ha, jag driver med dig Oraklet, tror nog du förstÃ¥r det, känns som om vi känner varandra sÃ¥pass sÃ¥ vi kan det  ;)

Det är mer eller mindre jag och purjo som styr Bosch på den svenska marknaden,
ja gick med pÃ¥ att även purjo fick vara med i gänget, försöker dra med oss Gödde nu med  :D
Jag fÃ¥r inte betalt av Bosch, vet inte hur det är med purjo  ;)
Ska ringa Bosch i veckan och frÃ¥ga om dom kan skicka upp en LVVP till, ska ge den till dig isf Oraklet  Thumbsup

Inga sura miner nu Oraklet, jag späxa bara lite  Thumbsup

 *vinkar*
Bosch CC160 med värmepump EHP 8 AW.
2010:18159kwh                
2011:12921kwh
2012:15189kwh
2013:13264kwh
2014:13064kwh
2015:12827kwh
2016:15483kwh
2017:13652kwh
2018:14399kwh

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34933
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Fler annonser?
« Svar #31 skrivet: 07 augusti 2010, 11:23:58 »
Du tycker jag är ute och cyklar alltså?

Nej, men som jag skrev tidigare så anser jag att medlemmar i branschen som är aktiva och bidrar till forumets utveckling också själva tjänar på det i form av kundkontakter och "vunnet förtroende" bland besökarna.

Och än en gång, men får ha en logo som avatar, och man för skriva företagsnamnet i sin signatur, man får t.o.m ha en länk till företagets hemsida i sin profil, och jag tycker att det är så nära en riktig annons man kan komma utan att man betalar för det - någon skillnad måste det ju vara mellan betalande och icke betalande annonsörer.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad ORAKLET

  • VVS-Tekniker
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 5464
  • Karma +28/-13
  • Kön: Man
SV: Fler annonser?
« Svar #32 skrivet: 07 augusti 2010, 11:25:47 »
Jag tror inte jag kan bli sur på dig JOKA Thumbsup

Känner oxå att vi är på samma våglängd.

Jag skulle gärna sätta upp en Bosch och filma när snön Ã¥kte ner i fläkten.  Sen upp pÃ¥ Youtube *roflmao*

Rickard, hur ska folk veta vem de är då? Om de nu vill att folk ska veta det

Utloggad "joka"

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2126
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Fler annonser?
« Svar #33 skrivet: 07 augusti 2010, 11:42:14 »
Jag tror inte jag kan bli sur på dig JOKA Thumbsup

Känner oxå att vi är på samma våglängd.

Jag skulle gärna sätta upp en Bosch och filma när snön Ã¥kte ner i fläkten.  Sen upp pÃ¥ Youtube *roflmao*

Rickard, hur ska folk veta vem de är då? Om de nu vill att folk ska veta det

Ha ha, glömde  Thumbsup
Bosch CC160 med värmepump EHP 8 AW.
2010:18159kwh                
2011:12921kwh
2012:15189kwh
2013:13264kwh
2014:13064kwh
2015:12827kwh
2016:15483kwh
2017:13652kwh
2018:14399kwh

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34933
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Fler annonser?
« Svar #34 skrivet: 07 augusti 2010, 14:32:51 »
Jag tror inte jag kan bli sur på dig JOKA Thumbsup

Känner oxå att vi är på samma våglängd.

Jag skulle gärna sätta upp en Bosch och filma när snön Ã¥kte ner i fläkten.  Sen upp pÃ¥ Youtube *roflmao*

Rickard, hur ska folk veta vem de är då? Om de nu vill att folk ska veta det

Nu skall jag tydligt förklara hur detta forum fungerar för alla som av någon anledning inte uppfattat alla funktioner.

1. Man ha ett Alias som är som i mitt fall "Rickard" eller t.o.m skulle man kunna ha "Rickard Marklund", det är ju ett bra tips om man vill att folk skall kunna få tag i en?
2. I sin profil kan man välja om man vill ta emot PM och E-post, och man kan välja om man vill visa sin e-postadess för allmänheten, man kan dessutom uppge sin MSN, ICQ o.s.v. för att kunna bli kontaktad av de som vill komma i kontakt (de små ikonerna under avataren).
3. Man kan ha företags eller märkeslogon som avatar.
4. Man kan skriva i sin signatur att man driver företaget xxxx eller monterar värmepumpar av fabrikatet xxx.

Det finns inga som helst hinder för besökare och medlemmar att kontakta "folk i branschen" i detta forum, däremot är det inte tillåtet för folk i branschen att utnyttja PM och mail för att marknadsföra sitt företag eller sina tjänster mot andra medlemmar i forumet.

Anser jag att någon på ett ustuderat "marknadsföringssätt" lägger upp sin avatar, sin signatur, och sitt sätt att skriva så går jag in och försöker styra upp det hela, dels för att det skall bli rättvist företagen emellan, och dels för att jag anser att det är oseriöst och amatörmässigt att försöka marknadsföra sig på det sättet, och jag tror att de flesta medlemmarna anser samma sak, vilket i förlängningen innebär att de medlemmar som agerar på ett marknadsföringsmässigt sätt tappar i förtroende hos forumets medlemmar och besökare, samt att forumet som sådant, på sikt, tappar i förtroende.

Ungefär som om jag dagligen skulle sufta runt på olika forum, betygssajter, prisjakt.se , pricerunner o.s.v. och marknadsföra värmepumpsforum för de som funderar på att köpa en värmepump.
Det är inte seriösa affärsmetoder.
« Senast ändrad: 07 augusti 2010, 14:35:29 av Rickard »
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad ORAKLET

  • VVS-Tekniker
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 5464
  • Karma +28/-13
  • Kön: Man
SV: Fler annonser?
« Svar #35 skrivet: 07 augusti 2010, 15:18:28 »
Rättvist?
Om vi för diskussionens skull antar att jag gör reklam för Thermia, med min avatar och hela kittet.  Vad gör det dÃ¥?  Det är väl upp de andra företagen att välja sin strategi,eller?
 
Sedan är det lite konstigt att man kan diskutera hur man monterar LL pumpar och andra saker som är olagligt att göra om man inte betalar massor av pengar för att få de tillstånden. Aldrig ngn som reagerar om folk snackar
om att montera nätköpta pumpar av olika slag.
Men om vi montörer säger ngt annat än att svara på folks problem, då får vi skäll( eller jag då för det är väl bara jag som tycker så, eller så vågar inte ngn annan säga ngt)

Det är ditt forum och du bestämmer, måste bara säga vad jag tycker.
« Senast ändrad: 07 augusti 2010, 15:24:25 av VP ORAKLET »

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34933
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Fler annonser?
« Svar #36 skrivet: 07 augusti 2010, 15:27:29 »
Jag tror att du VILL missförstå mig.

Det vore helt OK om Thermia, Nibe, CTC och IVT registrerade var sin användare som hette typ "CTC Support", om de ville skriva i forumet skulle de dock inte få länka till den egna sajten, inte tipsa om de egna produkterna eller marknadsföra nyheter o.s.v.
Vad de skulle få göra vore att svara på frågor om de egna pumparna, eller frågor som gäller tekniken, eller allmänna installationsfrågor, dimensionering o.s.v.

För de företag som vill marknadsförs sig fritt i inlägg finns  "Tillverkare/Leverantörsforum", och där fÃ¥r man presentera nyheter, kampanjer och skriva precis vad man vill om de egna värmepumparna.
Dock inte i den allmänna delen av forumet.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad ORAKLET

  • VVS-Tekniker
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 5464
  • Karma +28/-13
  • Kön: Man
SV: Fler annonser?
« Svar #37 skrivet: 07 augusti 2010, 15:38:03 »
Du glömde svara på detta ;)

Sedan är det lite konstigt att man kan diskutera hur man monterar LL pumpar och andra saker som är olagligt att göra om man inte betalar massor av pengar för att få de tillstånden. Aldrig ngn som reagerar om folk snackar
om att montera nätköpta pumpar av olika slag.
Men om vi montörer säger ngt annat än att svara på folks problem, då får vi skäll( eller jag då för det är väl bara jag som tycker så, eller så vågar inte ngn annan säga ngt)

Utloggad rocas

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Örebro
  • Antal inlägg: 3897
  • Karma +3/-2
  • Kön: Man
SV: Fler annonser?
« Svar #38 skrivet: 07 augusti 2010, 15:42:52 »
VP Oraklet

Jag tycker att det är bra att du pushar Thermia pumpar. Du är ju van med dem och nöjd med dem.

Jag tycker att forat är spännande eftersom alla får ha sina favoritmaskiner och tala om varför de gillar dem.

Det skall hetta till och bli personligt..om det skall vara levande och trovärdigt.
Bor i Örebro/Närke.
Nibe 2025-6, dockad direkt på returen till en kökspanna, ej tank, styrd via rumstermostat. Nyinstallerad (jan-09). KVT 11 monterad 2011 efter sönderfrusen förångare. Åretrunthus byggt 1907, men tillbyggt/renoverat under de 40 år jag har ägt det.
Flera olika luft/luft pumpar, som används som ac sommartid eller värmetillskott vid minusgrader.
Ved-kökspanna.
Rullande årsförbrukning/köpt el: 10000 kwh
39 st  solpaneler monterade hösten 2022.

Utloggad Carl N

  • Manual-nörd
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 29423
  • Karma +19/-8
  • Kön: Man
  • Alien snowman.
SV: Fler annonser?
« Svar #39 skrivet: 07 augusti 2010, 16:51:40 »
Du glömde svara på detta ;)

Sedan är det lite konstigt att man kan diskutera hur man monterar LL pumpar och andra saker som är olagligt att göra om man inte betalar massor av pengar för att få de tillstånden. Aldrig ngn som reagerar om folk snackar
om att montera nätköpta pumpar av olika slag.
Men om vi montörer säger ngt annat än att svara på folks problem, då får vi skäll( eller jag då för det är väl bara jag som tycker så, eller så vågar inte ngn annan säga ngt)


Jag tror inte att den som funderar på att installera sin LLVP själv skulle ändra sig och anlita installatör om denne inte får några anvisningar i detta forum om hur man bör gå till väga. Risken är snarare att det blir knas av installationen.

I övrigt så har jag varit med så länge på forumet så jag vet hur mycket oavlönat jobb Rickard lagt ner från början, så jag är enbart jätteglad för att han nu kan leva på detta.
Huset: NIBE 1215-5, 120 m aktivt borrdjup, 127 m2 boyta 53 m2 biyta, suterräng byggt 1970. Tidigare 2,5 kbm olja/år, huset tilläggsisolerat i samband med VP-installationen. FST34+1 som frikyla.
Ca 5500 kWh i drivenergi för VP-drift, ca 5500 kWh HH-el + komfortgolvvärme i snitt/år.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Fritidshuset, NIBE 1245-8, 160 m aktivt borrdjup, ca 150 m2 boarea + en liten källare från 1912.

Utloggad ORAKLET

  • VVS-Tekniker
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 5464
  • Karma +28/-13
  • Kön: Man
SV: Fler annonser?
« Svar #40 skrivet: 07 augusti 2010, 18:45:57 »
Jag är också glad att han kan leva på detta,tro inget annat.

Om folk inte har kylbehörighet så är det ett lagbrott att syssla med det. En knasig lag. Men ändå en lag.
Och det ska inte tillåtas på ett publikt forum, inte enligt mig i varje fall.

Utloggad Art Deco

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 2101
  • Karma +9/-4
SV: Fler annonser?
« Svar #41 skrivet: 07 augusti 2010, 20:31:09 »
Det har väl tagits upp förut.
Du fixar blandad kompott av annonser på startbilden, klickar man på luft-luft är det då annonser enbart för L/L, klickar man på L/V blir annonserna för L/V osv osv, tillbehör med mera tar man exempelvis på monteringssidorna m.m, du specialinriktar då annonserna och får än större "träffmöjlighet" för annonsören. Jag tittade precis på L/L och såg flera annonser för L/V, som säljare skulle jag nog vilja göra något åt detta.

Samtidigt manar jag till viss försiktighet, jag tänker på firma x som sökte testpiloter för nya märcket cxxxu vilket dt blev en stor tråd om där säljaren inte var så seriös, svår avvägning kanske men Sverige är ganska litet så när någon är i farten brukar man få varningar i ganska god tid- då gäller det att vara lyhörd.

Som andra anmärkt - inga blink-blink /disco-disco stuk, då blir man bara iriterad, tänk på att en del har nedsatt syn och besväras än mer av dessa effekter, låt då hellre dessa annonser "gå i fade" ( mjuk övergång från en färg till en annan ).

Annars får jag bara önska lycka till och hoppas att ditt arbete nu betalar av sig
Friskt kopplat - hälften brunnet ....

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34933
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Fler annonser?
« Svar #42 skrivet: 07 augusti 2010, 23:12:40 »
Firma x som sökte testpiloter är just ett bra exempel på att jag är oberoende, naturligvis var jag emot att de annonserade i forumet, men med den inriktning jag har på forumet (öppet för alla) så kan jag ju inte vägra någon (som inte är direkt kriminell) att annonsera här.
Jar t.o.m  varnade dem för att svara pÃ¥ inläggen, men det hjälpte inte - de försvann, har nÃ¥gon sett mig grÃ¥ta p.g.a. det?
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad cocacola

  • Rörmockare
  • VVS-Tekniker
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 3349
  • Karma +8/-3
  • Kön: Man
  • VVS Kunskap är yrkeserfarenhet .
SV: Fler annonser?
« Svar #43 skrivet: 08 augusti 2010, 08:03:21 »
Rickard ,
Varför varna dom att svara pÃ¥ inläggen  Sc:,h Det är väl det sättet man kan se om ett företag som annonserar är seriöst eller inte.
Då får vi 26 000 medlemmar + gäster som läser här en chance att läsa om trovärdiga nyheter eller om det bara är sopper :).


cocacola *vinkar*
Den positiva tänkaren ser det osynliga, känner det ogripbara och uppnår det omöjliga.

Den enda källan till kunskap är erfarenhet.

Lyssna pÃ¥ kunskap  och inte pÃ¥ tyckande Nyanser !

Utloggad MGKea

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2376
  • Karma +0/-1
  • Konsult pÃ¥ stort IT-bolag.
SV: Fler annonser?
« Svar #44 skrivet: 08 augusti 2010, 08:40:47 »


Blink problematiken kan undvikas om man undviker gifanimationer och istället låter ett script byta bilder på ett lungt sätt. Mot Apples tycke tycker jag flash gör sig bra i detta sammanhang. Det skulle ju inte heller göra något om någon reklamare kunde få utforma annonsen. Ta inte illa upp nu men jag tycker att vissa annonser ser ut som det gjorde på 90-talet. Man skall kanske undvika att trycka in för mycket text i en liten ruta.

1 1/2 plans villa på 170kvm (Dalahus) beläget vid mälaren mellan Eskilstuna och Strängnäs. Byggår 1981. Projekterar nytt värmesystem, Dalatank med massor av slingor... har också en Electrolux oxy3heatpump EXH12HX1W sept. 2008 i trapphuset.

Årsförbrukning 2007 - 22000kWh
2008 tot 14500kWh (besparing jmf 2007 7500kWh)
2009 tot 14000kWh (besparing jmf 2007 8000kWh)
Just nu skiter jag i kWh på fakturorna... :-)

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!