Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: Fler annonser?  (läst 33069 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad JimGus

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Östergötland
  • Antal inlägg: 315
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Fler annonser?
« Svar #15 skrivet: 06 augusti 2010, 22:09:05 »
Du skall självklart peta in några extra annonser Rickard. Du skapar jobb och lite extra pengar åt dig själv.
Men inte några blinkande historier dock, stör en del.


 Thumbsup
Enplansvilla -73, 242 m2, Östergötland
Contura 450T Kamin & FTX RDAC-3.
Nibe 1235-10 & UKV100, 214m aktiv borra.
Garage  (37m2)  LLVP IVT Nordic inverter
13,4kWp Trina Solar solceller, 37° söderläge.
Rullande årsförbrukning: 10900 kWh (2007 = 36000kWh)
http://e-logger.se/pub?JimGus&p=1

Utloggad MGKea

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2376
  • Karma +0/-1
  • Konsult pÃ¥ stort IT-bolag.
SV: Fler annonser?
« Svar #16 skrivet: 06 augusti 2010, 22:57:50 »

När det gäller din fråga tidigare MGkea, om det var någon som missunnade mig att tjäna pengar så måste jag säga att det inte är det, lite förvånande, men ändå.
Samtidigt känner jag att det är bra att jag tjänar pengar, anställde i februari en kille som jobbar åt mig (med elmätare, loggrar, tempgivare o.s.v.) och han var verkligen i behov av ett jobb.
Kul att kunna bidra även för någon annan.

Om någon duktig webutvecklare kring Piteå läser detta, och är intresserad av jobb så kan vi ta ett snack, jag tror jag skulle kunna sysselsätta även en sån, i så fall primärt arbete på distans (hemifrån alltså).

Nice!  Thumbsup
1 1/2 plans villa på 170kvm (Dalahus) beläget vid mälaren mellan Eskilstuna och Strängnäs. Byggår 1981. Projekterar nytt värmesystem, Dalatank med massor av slingor... har också en Electrolux oxy3heatpump EXH12HX1W sept. 2008 i trapphuset.

Årsförbrukning 2007 - 22000kWh
2008 tot 14500kWh (besparing jmf 2007 7500kWh)
2009 tot 14000kWh (besparing jmf 2007 8000kWh)
Just nu skiter jag i kWh på fakturorna... :-)

Utloggad Carl N

  • Manual-nörd
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 29435
  • Karma +19/-8
  • Kön: Man
  • Alien snowman.
SV: Fler annonser?
« Svar #17 skrivet: 06 augusti 2010, 23:41:23 »
Samtidigt känner jag att det är bra att jag tjänar pengar, anställde i februari en kille som jobbar åt mig (med elmätare, loggrar, tempgivare o.s.v.) och han var verkligen i behov av ett jobb.
Kul att kunna bidra även för någon annan.

Om någon duktig webutvecklare kring Piteå läser detta, och är intresserad av jobb så kan vi ta ett snack, jag tror jag skulle kunna sysselsätta även en sån, i så fall primärt arbete på distans (hemifrån alltså).

Kul att du utvecklar och utökar ditt företag.  Thumbsup
Huset: NIBE 1215-5, 120 m aktivt borrdjup, 127 m2 boyta 53 m2 biyta, suterräng byggt 1970. Tidigare 2,5 kbm olja/år, huset tilläggsisolerat i samband med VP-installationen. FST34+1 som frikyla.
Ca 5500 kWh i drivenergi för VP-drift, ca 5500 kWh HH-el + komfortgolvvärme i snitt/år.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Fritidshuset, NIBE 1245-8, 160 m aktivt borrdjup, ca 150 m2 boarea + en liten källare från 1912.

Utloggad ORAKLET

  • VVS-Tekniker
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 5464
  • Karma +28/-13
  • Kön: Man
SV: Fler annonser?
« Svar #18 skrivet: 06 augusti 2010, 23:56:20 »
Ponera att detta forum är sÃ¥ framgÃ¥ngsrikt pga sina medlemmar.  Jag tänker pÃ¥ de som kanske har detta som yrke och sedan sitter här pÃ¥ fritiden och svarar pÃ¥ diverse frÃ¥gor som folk har.  Kanske hjälper till med en del problem eller liknande.
Skulle det då vara okej om de personerna som har något vinna på det fick någon form av gratis reklam. För trots allt så blomstrar ju detta företag tack vare dem personernas kunskap.

Jag kanske är ute och cyklar, men det känns som om det vore på sin plats.

Roligt att höra vad ni tycker, eftersom jag kanske är lite partisk ;)

Utloggad rocas

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Örebro
  • Antal inlägg: 3897
  • Karma +3/-2
  • Kön: Man
SV: Fler annonser?
« Svar #19 skrivet: 07 augusti 2010, 08:04:16 »
MIn gissning är att Ni kunniga, trogna forummedlemmar är här inne .....för att Ni gillar avkopplingen.

Inte blir ni lyckligare för att ni får betalt.

Utan ägaren fanns inte detta forum eller denna avkoppling.

Låt dte vara som det är.
Bor i Örebro/Närke.
Nibe 2025-6, dockad direkt på returen till en kökspanna, ej tank, styrd via rumstermostat. Nyinstallerad (jan-09). KVT 11 monterad 2011 efter sönderfrusen förångare. Åretrunthus byggt 1907, men tillbyggt/renoverat under de 40 år jag har ägt det.
Flera olika luft/luft pumpar, som används som ac sommartid eller värmetillskott vid minusgrader.
Ved-kökspanna.
Rullande årsförbrukning/köpt el: 10000 kwh
39 st  solpaneler monterade hösten 2022.

Utloggad ORAKLET

  • VVS-Tekniker
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 5464
  • Karma +28/-13
  • Kön: Man
SV: Fler annonser?
« Svar #20 skrivet: 07 augusti 2010, 08:15:29 »
sa inte att vi ska fÃ¥ betalt( om nu jag är en av oss ::) )   Om det inte fanns experter som svarar pÃ¥ frÃ¥gor sÃ¥ skulle inte forumet växa.   Du tycker att det är fel att ge sÃ¥na som Nisse-Gurra en lite annons om han vill ha det.

Det tycker inte jag. CarlN vore värd det, men jag vet inte om han har ngn nytta av det.

Fromet växer och frodas tack vare det intresse som en del medlemmar har.  Tycker inte att det vore fel att ge ngn form av uppskattning.

Nu vet jag vad Rocas tycker   Fler Ã¥sikter :)

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34954
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Fler annonser?
« Svar #21 skrivet: 07 augusti 2010, 09:45:16 »
Ponera att detta forum är sÃ¥ framgÃ¥ngsrikt pga sina medlemmar.  Jag tänker pÃ¥ de som kanske har detta som yrke och sedan sitter här pÃ¥ fritiden och svarar pÃ¥ diverse frÃ¥gor som folk har.  Kanske hjälper till med en del problem eller liknande.
Skulle det då vara okej om de personerna som har något vinna på det fick någon form av gratis reklam. För trots allt så blomstrar ju detta företag tack vare dem personernas kunskap.

Jag kanske är ute och cyklar, men det känns som om det vore på sin plats.

Roligt att höra vad ni tycker, eftersom jag kanske är lite partisk ;)

Ni får redan reklam, låt mig förklara.

När någon PM:ar en annan medlem i forumet så skickas ett mail ut till den som fått PM:et.
Då och då klickar denne medlem inte på länken som tar honom till forumets avdelning för PM, utan svarar istället på mailet.
Dessa svar skickas inte till den som PM:at, utan kommer till mig.
Jag har därför rätt klart för mig att de duktiga medlemmar som driver, eller arbetar i branschen redan vinner på sitt engagemang i forumet.
Rätt ofta tror jag även att nya medlemmar tar kontakt med medlemmar "i branschen" för att få hjälp.

(OBS, det är inte tillåtet att använda PM för att marknadsföra sig, då och då anmäls denna typ av PM i reklamsyfte till mig, och det har hänt att jag både "sagt till" medlemmar som marknadsfört sig på detta sätt, och t.o.m stängt av ett par som inte gav med sig.)

Att utöver detta skänka bort annonsplatser tycker jag känns lite overkill.
Eller låt mig säga som så, jag skulle gärna göra det om det inte vore för omtanken om forumets vanliga medlemmar, skälet till hela denna tråd är ju att jag inte vill överbelasta besökarna med annonser på nya och mer störande platser, och skulle jag erbjuda gratisannonser till forumets kanske 10-15? aktiva medlemmar med intresse i branschen så skulle det ju bli nya annonsplatser, på mer störande platser.

Sammanfattningsvis, de medlemmar som äger eller arbetar i ett företag, och som är bra på att uttrycka sig, engagera sig, och hjälpa andra i detta forum, de bygger också upp ett förtroende bland övriga medlemmar, och på ena eller andra sättet är jag säker på att det spiller över i fler affärer via de kontakter som tas via e-post och PM.

Det jag skulle kunna göra är att erbjuda en länk under menyvalet "länkar" i den horisontella menyn, http://www.varmepumpsforum.com/lankar.html, länkvärdet ur SEO-synpunkt är runt 300-400 kr/månad för en länk på varmepumpsforum.com.

Jag vill dessutom tillägga att rätt många av de allra duktigaste på att hjälpa till INTE är aktiva i branschen.
« Senast ändrad: 07 augusti 2010, 09:52:01 av Rickard »
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad ORAKLET

  • VVS-Tekniker
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 5464
  • Karma +28/-13
  • Kön: Man
SV: Fler annonser?
« Svar #22 skrivet: 07 augusti 2010, 10:17:50 »
Att alla inte är aktiva i branschen är jag helt pÃ¥ det klara med. CarlN är det väl inte om jag inte har helt fel. och dÃ¥ blir det väl lite trixigare att hitta pÃ¥ nÃ¥got. Det behöver ju inte vara en annonsplats.  Kanske bara att de som vill kan ha sin logga som avatar och en länk under den.

Nu tror du och alla andra att jag vill ha en sÃ¥dan länk.  Men det vill jag inte. Jag är bara anställd och tjänar inget pÃ¥ att min chef fÃ¥r eventuell reklam av vad jag gör pÃ¥ min fritid.  Tänker mer pÃ¥ de som driver sina egna företag. För hur det än är sÃ¥ är det omöjligt för nÃ¥gon som inte jobbar med detta att veta lika mycket som de som gör det.   Det finns t,ex inte sÃ¥ mÃ¥nga här( möjligen Balkkin och nÃ¥gra till) som vet vad jag vet om Thermias smÃ¥ egenheter, och vad det har varit problem med etc.
det skulle gynna forumet och dess användare om det kom in fler som är som jag( med ngn form av bokstavskombination ;D)    Man kan inte lära sig lika mycket i manualer och sin egen pump som man gör av att montera 300st och lösa de problem man ställs inför.     

Utloggad rocas

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Örebro
  • Antal inlägg: 3897
  • Karma +3/-2
  • Kön: Man
SV: Fler annonser?
« Svar #23 skrivet: 07 augusti 2010, 10:28:15 »
Jag ser mina besök på forat som avkoppling, eftersom jag är intresserad av dessa ämnen.

Finns det andra orsaker varför Ni rävar blir kvar?

Att få betalt för avkoppling..............känns onödigt.
Bor i Örebro/Närke.
Nibe 2025-6, dockad direkt på returen till en kökspanna, ej tank, styrd via rumstermostat. Nyinstallerad (jan-09). KVT 11 monterad 2011 efter sönderfrusen förångare. Åretrunthus byggt 1907, men tillbyggt/renoverat under de 40 år jag har ägt det.
Flera olika luft/luft pumpar, som används som ac sommartid eller värmetillskott vid minusgrader.
Ved-kökspanna.
Rullande årsförbrukning/köpt el: 10000 kwh
39 st  solpaneler monterade hösten 2022.

Utloggad ORAKLET

  • VVS-Tekniker
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 5464
  • Karma +28/-13
  • Kön: Man
SV: Fler annonser?
« Svar #24 skrivet: 07 augusti 2010, 10:35:37 »
Jag snackar inte om att fÃ¥ betalt.  Men ngn annan tjänar pengar pÃ¥ mitt intresse, varför skulle inte jag kunna fÃ¥ ngt?.   Jag kommer hit precis som du och av samma anledning samt för att diskutera.
När man hör att fler annonser är pÃ¥ G och det anställs mer folk.  Det är jätteroligt att det gÃ¥r bra( jag menar verkligen det, önslar att jag inte vore feg och kunde dra igÃ¥ng mitt företag) och jag missunnar INTE
Rickard det på något vis.
Men sÃ¥na som N-G    C-C och andra riktigt duktiga är ju anledningen att det gÃ¥r bra.  Jag fÃ¥r lite extra av min boss om det gÃ¥r bra,  det kan de fÃ¥ med i form an ngn reklm grej.

Tycker du att detta är fel?

Utloggad "joka"

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2126
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Fler annonser?
« Svar #25 skrivet: 07 augusti 2010, 10:52:46 »
Ha ha, du kanske skulle kunna ha en länk i din profil till ett PG Oraklet  ::)
De som uppskattar din hjälp har möjligt att sätta in en slant för visad tacksamhet  ;)
LÃ¥t Rickard fÃ¥ ca 15% av dina "bidrag" som tack frÃ¥n dig till han för att du fÃ¥r va här och fÃ¥ betalt  ;D
Jag som kläckte denna "utmärkta  :D " ide borde fÃ¥ iaf 65-70% av ditt ekonomiska stöd, tycker mer vore sniket av mig att ta  ;D
För det som blir över kan du leva gott, resa, spara, köpa Thermia koncernen m.m. You name it....

 :-* Oraklet

Jag personligen är här för intresset och för avkoppling  Thumbsup
Bosch CC160 med värmepump EHP 8 AW.
2010:18159kwh                
2011:12921kwh
2012:15189kwh
2013:13264kwh
2014:13064kwh
2015:12827kwh
2016:15483kwh
2017:13652kwh
2018:14399kwh

Utloggad Mr_Smith

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 212
  • Karma +0/-0
    • Robotklippare.Nu
SV: Fler annonser?
« Svar #26 skrivet: 07 augusti 2010, 11:06:22 »
Kör på Rickard och utveckla din grej.

Skulle någon medlem försvinna så kommer det någon ny. I alla sammanhang är det så att när någon som tagit stor plats stiger tillbaka så är det någon annan som stiger fram.

Det är klart att det finns en och annan som är avundsjuk på att din affärsidé fungerar ...

Känner att jag har fått mycket hjälp och kunskap genom detta forum utan att det kostat mig något, så jag unnar dig varje krona du kan få in här.

Sverige behöver fler entreprenörer och innovatörer!
Värmer 196 m2 i ett 1,5 plans trähus (byggt 1980) mitt i SmÃ¥land. Tidigare uppvärmning med el + olja motsvarande 27000 kWh (inkl HH) nu med IVT HT+C9 och 170 m borrhÃ¥l är totalen ca 11 000 kWh (inkl HH).
Nu blir det mest robotgräsklippare:
www.robotklippare.nu, www.robotklipparknivar.se, www.amowerknivar.se,
www.skarvdon.se

Utloggad ORAKLET

  • VVS-Tekniker
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 5464
  • Karma +28/-13
  • Kön: Man
SV: Fler annonser?
« Svar #27 skrivet: 07 augusti 2010, 11:08:54 »
Ja ja det kanske är en dÃ¥lig ide,   men varför skulle inte t.ex Nisse-Gurra fÃ¥ lite reklam om han nu ville det.  Jag ser inget dÃ¥ligt med det.

JOKA  läs hela mitt inlägg nästa gÃ¥ng sÃ¥ ser du att jag inte ville ha ngt :,v( :-*

det verkar kanske inte sÃ¥ nu men jag är en ganska hjälpsam person, jag lÃ¥ter folk härifrÃ¥n ringa kl 2200 när de har problem med sin Atrior och det är 20 minus ute.  Och nej Thermia pröjsar inte mig heller ;D

Men Bosch borde ge dig och Purjo nÃ¥gra kronor  eller kanske varsin ny VP ;D

MR Smith:s inlägg samanfattar allt bra.  Vem hjälpte dig.   Förmodligen ngn som sitter här och inte tjänar pÃ¥ det. 
« Senast ändrad: 07 augusti 2010, 11:10:45 av VP ORAKLET »

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34954
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Fler annonser?
« Svar #28 skrivet: 07 augusti 2010, 11:14:21 »
Att alla inte är aktiva i branschen är jag helt pÃ¥ det klara med. CarlN är det väl inte om jag inte har helt fel. och dÃ¥ blir det väl lite trixigare att hitta pÃ¥ nÃ¥got. Det behöver ju inte vara en annonsplats.  Kanske bara att de som vill kan ha sin logga som avatar och en länk under den.

Nu tror du och alla andra att jag vill ha en sÃ¥dan länk.  Men det vill jag inte. Jag är bara anställd och tjänar inget pÃ¥ att min chef fÃ¥r eventuell reklam av vad jag gör pÃ¥ min fritid.  Tänker mer pÃ¥ de som driver sina egna företag. För hur det än är sÃ¥ är det omöjligt för nÃ¥gon som inte jobbar med detta att veta lika mycket som de som gör det.   Det finns t,ex inte sÃ¥ mÃ¥nga här( möjligen Balkkin och nÃ¥gra till) som vet vad jag vet om Thermias smÃ¥ egenheter, och vad det har varit problem med etc.
det skulle gynna forumet och dess användare om det kom in fler som är som jag( med ngn form av bokstavskombination ;D)    Man kan inte lära sig lika mycket i manualer och sin egen pump som man gör av att montera 300st och lösa de problem man ställs inför.     

Det är inte förbjudet att ha en logo som avatar (i rimlig storlek, är den för stor så minskar jag ned den), och man får skriva att man äger/driver företaget xx i sin signatur.
Avataren eller signaturen får dock inte innehålla telefonnummer, adresser eller länkar till den egna hemsidan, den lyxen är förbehållen betalande annonsörer.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad ORAKLET

  • VVS-Tekniker
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 5464
  • Karma +28/-13
  • Kön: Man
SV: Fler annonser?
« Svar #29 skrivet: 07 augusti 2010, 11:16:27 »
Du tycker jag är ute och cyklar alltså?

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!