0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
...LG PK550:.....LG PK760:Försöker få in en bild på soffan... Tyvärr 3mån leveranstid
Citat från: Blacklevel skrivet 07 september 2010, 21:14:52...LG PK550:.....LG PK760:Försöker få in en bild på soffan... Tyvärr 3mån leveranstid PK550 är värd varje krona och lite till, dock så kan reflektionerna var ett ABER!!PK 750 (och 760 antar jag) verkar ha problem med 24p formatet, kan ju vara trist om/när man tittar på blu-ray.Ang. soffan: AAAAhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmmmh............ ZZZZzzzzz
Nu måste jag också snart bestämma mig för TV. Jag är inne på en LED nu när de sjunkit till humana priser. Från 9000 för 47 tum. Kan det finnas någon nackdel med LED jämfört med vanlig LCD och plasma? Man kansk blir mobbad om ett år om man har en plasma 7cm "tjock-TV" när alla andra har 2,7 cm superplatta?:-)
Mike. Jo visst är LED en typ av LCD men drar ca 30% mindre energi och är ca 60% tunnare. Enbart detta tycke jag inte räcker för at betala minst 2000kr extra om man dessutom får någon annan nackdel. Tyvärr gick det inte att få någon samstämming info i elektronikbutikerna. Enligt elgiganten så var alla LED under ca 13000 kr sämre än vanlig LCD. Enligt mediamarkt var vanlig LCD på utgående och alla nya var LED. Elgiganten ljög sig dock blåa när de sa att de nya digitalboxarna bara var att trycka in som kort i TV:n. Där kommer jag inte att handla i alla fall.Tyvärr hade många LCD problem med hackig bild. Detta har jag ju inte ens på min stenålders-TV och inte byter man till något sämre. Måste man verkligen ha plasma och 200+W i energiförbrukning för att få skaplig bild?
...Eller räcker det med ett värmeljus på bordet för att man ska få spader?