0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vad är börvärdet på framledningen? (värdet i parantesen på GT1)Om det är styren som krånglar kan man ibland få till den genom att välja fabriksinställningar i meny 12. Annars så får du tillfälligt stänga shunten manuellt, tryck in ratten och stäng medans du väntar på service.
Finns ingen inom parentesvärde vad jag kan se?
Citat från: JonasS skrivet 12 juni 2010, 21:45:24Finns ingen inom parentesvärde vad jag kan se?Då är det nått riktigt galet med din VP. Under meny 3 "Här kan du se alla temperaturer" så ska det finnas 2 värden på GT1, ett ärvärde och ett börvärde i en parantes. Finns inte detta så har shunten inget att styra mot. Men det är möjligt att shunten måste vara i auto-läge (ute) för att börvärdet ska synas?Går det inte att vrida shunten i det manuella läget (inne)?
Jag har för mig om att i nått av ändlägena ska shunten pluppa ut. Sen kan det också vara ett rent mekaniskt fel som gör att shunten inte stänger helt i stängt läge.
Enligt manualen så ställer du upp temperaturen för sommardrift i meny 1.14 till 30,1 ºC och spara för att få kontinuerlig sommardrift.Funkar inte detta så koppla ur cirkpumpen.
Ställa upp värdet??Då bryter den väl inte förrän vid 30,1c?
Hur kopplar jag ur cirkulartionspumpen? direkt på kablarna?
Citat från: JonasS skrivet 13 juni 2010, 09:37:11Ställa upp värdet??Då bryter den väl inte förrän vid 30,1c?Enligt manualen så ska man göra så, området är 10-30 ºC. Ställer man värdet på 30,1 ºC så ska det blir kontinuerlig sommardrift.CiteraHur kopplar jag ur cirkulartionspumpen? direkt på kablarna?Testade ställa upp den till 30c vilket är max men det ärt samma resultat.Någon som har någon idé om vad som felar? är det styrkortet som är kört? På kraftkorten (PSU) är cirkpumpen inkopplad på C1, där kan man kanske koppla ur den?