0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: Apan skrivet 26 april 2011, 11:06:30Arbetar kompressorn mot tempen i tanken som sitter i pumpen? Att den håller " panntemp"? Och om shunten då alltid är öppen så uppnår den aldrig tempen?Kunde du stänga shunten manuellt.?Har stängt den nu och nu går pannan helt normalt, så vad är det för fel då???
Arbetar kompressorn mot tempen i tanken som sitter i pumpen? Att den håller " panntemp"? Och om shunten då alltid är öppen så uppnår den aldrig tempen?Kunde du stänga shunten manuellt.?
Citat från: JonasS skrivet 26 april 2011, 18:19:20Citat från: Apan skrivet 26 april 2011, 11:06:30Arbetar kompressorn mot tempen i tanken som sitter i pumpen? Att den håller " panntemp"? Och om shunten då alltid är öppen så uppnår den aldrig tempen?Kunde du stänga shunten manuellt.?Har stängt den nu och nu går pannan helt normalt, så vad är det för fel då??? Shuntstyrningen är paj.
Provat återgå till fabriksinställning?
Vet ej hur shuntmotorn arbetar på dessa? Om det är 0-10v eller 220v motor som fasvänder? Annars får du mäta på motorn när du höjer eller sänker värmen och se om du får nån reaktion från shuntstyrningen i pumpen, så då kan du avgöra om det är motorn eller styrningen, mest troligt motorn..
Någon som vet, har samma fel ännu.. Ja men samma resultat?Motorn går, frågan är om det gör rätt sak bara.Vad styr shuntstyrningen?
GT1 mäter ärvärdet på framledningen, kolla att detta är rimligt.Styren jämför sen med börvärdet för GT1 och skickar styrsignal till shunten om att öka/minska för att uppnå börvärdet.Om shunten är hel och GT1 visar rätt så är det styrkortet som är paj.