0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
HejJaha där ser man, går det o byta dessa varistorer i pumpen om de sprängts vid ett nedslag.Vad kostar det o fixa dessa skydd du talar om i inkommande o central , är det dyrt?Man får kanske dra ut stickproppen vid nästa åskoväder även om man har 6 års fullgaranti .......eller nästan..../Macke
Tack Raffen!Får uppdatera rubriken löften att pumpen inte gav några vibrationer i huset. Jag hade igår kommit hem från Lasarettet och nu testat. Det var varmt när jag kom hem men körde kylning och frös. Varför dånar inte värmepumpar som en flyttbar luftkonditionering? Den hörs i hela huset och över hela tomten medan värmepumpen bara hörs i rummet den sitter. Utedelen viner bara lite dovt där den sitter men inte så det stör. Är det bara för att den är ny?Körde den för fullt i morse på 26 grader en timma och även då låter värmepumpen inte mer än i rummet den sitter. Sedan gick den ner i hastighet och man kunde till och med vistas i det rummet. Undra hur det låter om det är -20 grader en vecka. Men jag var beredd på att den skulle låta.
Tack för infon Raffen o OskarDet får nog bli stickproppen då som Raffen gör....... Har ingen kunskap om åskskydd, o det är ju inte så ofta det åskar här jag bor.Bra att det kom upp i tråden dock, har aldrig brytt mig innan o det kan ju bli dyrt om man har otur.../Macke