0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Citat från: T.Johansson skrivet 06 maj 2010, 20:38:05Nu ligger Zubadan:en på -25 sträcket,och kan producera 55gr vatten.5 år till och dom är nog nere i -40,och 70gr vatten. // Thommy JCOP?
Nu ligger Zubadan:en på -25 sträcket,och kan producera 55gr vatten.5 år till och dom är nog nere i -40,och 70gr vatten. // Thommy J
Är förångaren Mindre känns inte det så bra va . Vart kan man hitta kyleffekten på Zubudanen så det går att gör en bra jämförelse c-c
Zubudan har ungefär lika stor förångare, dubbla fläktar osv...en mycket fin värmepump som antagligen tillhör dom som kommer ge dom svenska märkena en match, men fortfarande för dyr....
Citat från: Carl N skrivet 07 maj 2010, 08:36:10Citat från: T.Johansson skrivet 06 maj 2010, 20:38:05Nu ligger Zubadan:en på -25 sträcket,och kan producera 55gr vatten.5 år till och dom är nog nere i -40,och 70gr vatten. // Thommy JCOP?Jo COP:et säger väl något men inte allt,det jag kan få fram är:4,57 Vid omgivande temp. +7°C och utgående vatten temp.+35°C, 57% effektuttag Vid 5° delta.3,4 har ctc' 15kw:are vid +7grVärmeeffekt ( kw ) -15gr = 11,2kw9,2 kw har ctc's 15kw:are vid -7gr om jag läste rätt//Thommy J.
snälla jämför inte en 115 maskin med en zenithtank med zubudanpumpen och boröpannan....äpplen och päron....
om utedelen blir mindre blir väll förångaren mindre . ctc är 4 radig om jag inte miss minner mig . stämmer det Nisse gurra?
Mindre Lamellfördelning?
hoppas du inte tar frågerna fel för det är inte menat så . Både du och jag vet vad som finns i en utedel . Du som jag vet att en smalare lamellfördelning påskyndar nerisningen . därför kom den frågan om det är en mindre lamellföedelning på v-p.Eftersom utedelen skulle vara mindre måste man tighta till något så blir det förångaren . det andra tar ungefär samma plats .