0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Är det inte dygnsmedeltemperaturen som funktionen går efter? I så fall får du vänta ett tag om du ändrar värdet innan husvärmen slår ifrån.
Japp.Det saknas en rad mellan "min framledningstemp" och "huskurva"Jag vår skriva till CTC och fråga
Det funkade Dock skulle jag vilja ha en lägsta framledningstemperatur och köra denna ända tills utetemperaturen nått inställt värde för att sedan slå ifrån. Nått som uppenbarligen inte går med Ecoheat
Jag har golvvärme i träbjälklag. Enligt samtal med Wirsbo (Upnor) och enligt deras broschyrer behövs en högre framledningstemeratur vid träbjälklag om du har tjocka trägolv då värmeöverföringsförmågan är sämre än motsvarande ingjutning i betong. För att yttemperaturen på golvet skall vara högre än rumstemperaturen behöver jag något högre framledningstemp. Jag har ju dessutom rumstermostater som ser till att det inte blir för varmt. Jag vill därför ha c:a 30 grader i lägsta temp men ändå slå av systemet vid utomhustemp över 17 grader och enbart motionera cirkpumpen. Ett alternativ är ju att manuellt slå av detta genom att ställa min framlednings temp=från och gå över på ren sommardrift med bara varmvatten
Jag har huskurva 50 justering 0 och satt ett tak på 50. Vid cirkpumpen finns en bland ventil som ger ut max 45 grader. Det har funkat bra (tack stränga vinter för att jag fick pröva pumpen under kalla dagar).Med andra ord jag vill att den kör från 30 till 50 grader styrd av utomhustemp, rumstermostater kör rummen individuellt och vid hög utetemp skall cirkpumpen slå av.