0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Rollster: ingen eldning i täljstensspisen? I så fall Thumbsup.
Citat från: digitalrobert skrivet 02 april 2010, 22:18:11Rollster: ingen eldning i täljstensspisen? I så fall Thumbsup.Vad menar du ? Om jag eldat eller ej ? jo , eldat i princip varje dag . Dock ej jättemycket men en halv eller hel korg beroende på yttertemp . Anses förbrukningen hög i fall jag eldat ?...
Citat från: Rollster skrivet 03 april 2010, 11:17:52Citat från: digitalrobert skrivet 02 april 2010, 22:18:11Rollster: ingen eldning i täljstensspisen? I så fall Thumbsup.Vad menar du ? Om jag eldat eller ej ? jo , eldat i princip varje dag . Dock ej jättemycket men en halv eller hel korg beroende på yttertemp . Anses förbrukningen hög i fall jag eldat ?...Nejdå, du har ju jättelåg elförbrukning men risken med din redovisning är ju att nån som går i hustankar råkar läsa ditt inlägg och tänker: "Rollster har ju nästan lägst förbrukning av alla så jag slår till på en Nibe 310, den verkar kanon...sen får jag leta reda på en sån där Chofu-vp också, den verkar göra underverk..." Alla som eldar bör försöka uppskatta hur många m3 de har eldat, famnar och korgar kommer ju i olika storlekar.