0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: Tobbe123 skrivet 13 februari 2011, 18:03:42Det var lite konstigt, när jag först slog på strömmen så lös room på displayen. Jag tänkte detta måste ju va fel.. jag gjorde en resert "tbax" till default. Nu mer lyser BOX vad det nu betyder jag har försökt att komma tillbaka till room men utan att lyckats. Hm Nu skall jag försöka sätta mig in i den engelska manualen,,,, Tack igenTobbe123 b00kJag testade oxå med en reset idag(tryck up/down samtidigt) och hamnade i "BOX" läge precis som Tobbe123. Kom du ur det läget? jag gör det inte. Det kanske är meningen med detta styret att den skall vara i BOX. Kan vara något att testa Teltur.
Det var lite konstigt, när jag först slog på strömmen så lös room på displayen. Jag tänkte detta måste ju va fel.. jag gjorde en resert "tbax" till default. Nu mer lyser BOX vad det nu betyder jag har försökt att komma tillbaka till room men utan att lyckats. Hm Nu skall jag försöka sätta mig in i den engelska manualen,,,, Tack igenTobbe123 b00k
Om det nu är så att givarna har hamnat fel så är det nog läge att kolla alla givare. Och vidare att det är rätt typ av givare på rätt plats. Annars blir det ju helt fel värden till styret och då fungerar ju ingen ting.
Elektroniska expansionsventiler finns väl både med stegmotor samt pulsmodulerad, det borde vara antalet kablar till den som avgör vilken.Med elektronisk expansionsventil, brukar man inte bara mäta tryck samt temp efter förångare ?
Jag trodde det fanns en tryckgivare men det visade sig vara en tryckvakt extra. Jag har ritat in alla givare och vakter i den befintliga schemat. Skulle vara intressant att få reda på hur.