0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag har ju tidigare skrivit att elpatronen startar ibland vid avisning fast jag stängt av den i menyn. Jag läser följande i den engelska manualen "3. compressor protected switchwhen temperature reach 50 ° C or higher, compressor stop, the corresponding heater force start,until reach desire water temperature then close."Kan det i själva verket vara så att det är detta som är problemet och att kompressorn stannar för övertemp. ibland p.g.a att den är överfylld med köldmedel? Detta är även anledningen till att den drar för mycket ström.
Jorthu,Du har väl lekt lite med iställningar på pumpen gissar jag. Kanske kan du hjälpa mig lite, så jag får till mina tankar lite Vore snällt om du kunde svara på några av mina frågor.Jag kör nu mot panna in i botten ut från toppenVVX sitter i pannanShunt till rad i pannanPannans "tank" är på 250 liter.Detta säger mig att jag skall ha fast kondensering...Jag har gjort såhär.P1=60 P2=1 = radiatorP3=orörd denna är golv värme?P4=orörd för elpatronP5=orörd för fläkt konvektorP6=std=5 P7=std=5 denna är väl för flytande kondensering?P8=60 Denna mät väl på retur från pannan eller rad,golv.P9=std=30 Vet inte riktigt vad denna är för. Kanske retur temp?PA=0,0=Elpatron avPB=0,0=Elpatron av vad är skillnaden mot PA?PC=std=2 F=STD=-25 H=STD=0,0C=Finns ejD=Finns ejMvhTobbe123