0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ja det är givetvis helt rätt. Thumbsup Och jag kan bara instämma helt med dig här TS! Mvh Raffen.
Hej Hokanp! Riktigt skoj tycker jag att du har börjat intressera dig lite för Toshibapumpar. Thumbsup Du har möjligtvis ingen statistik även över de här olika slags Kinapumparna som du skulle kunna sammanställa och presentera också ev?? Mvh Raffen.
Citat från: Raffen skrivet 22 mars 2010, 18:52:39Ja det är givetvis helt rätt. Thumbsup Och jag kan bara instämma helt med dig här TS! Mvh Raffen.Konstigr, så lät det inte när du själv hade en massa info som du skulle sammanställa...
Jag har en RAS 10 JKVP-E sedan 2004 och har bytt två styrkort i innedelen,ett 20090803 och ett 20100309.Bytet 20100309 gick på garantin.Jag frågar,varför styrkorten havererar,dvs orsaken?Nämnas bör att jag har ett överspänningsskydd på elanslutningen till värmepumpen.
Bara en liten sak jag hittade på nätet."I dagsläget vet jag ej om vi kommer att ta in dom senaste modellerna från Toshiba.Dom är för närvarande alldeles för dyra att köpa in för dom effekterna dom ger."Gissa varifrån den kom. Har inget med hållbarheten att göra men...
Citat från: Focke-Wulf skrivet 22 mars 2010, 19:07:36Jag har en RAS 10 JKVP-E sedan 2004 och har bytt två styrkort i innedelen,ett 20090803 och ett 20100309.Bytet 20100309 gick på garantin.Jag frågar,varför styrkorten havererar,dvs orsaken?Nämnas bör att jag har ett överspänningsskydd på elanslutningen till värmepumpen.Gissar på överhettning?,det sitter även en spole på kortet,en intressant fråga,pajjade kortet när fläkten gick på höga varv/effekt har du nå´t minne av det?
Citat från: doggydoggen skrivet 22 mars 2010, 19:30:00Citat från: Focke-Wulf skrivet 22 mars 2010, 19:07:36Jag har en RAS 10 JKVP-E sedan 2004 och har bytt två styrkort i innedelen,ett 20090803 och ett 20100309.Bytet 20100309 gick på garantin.Jag frågar,varför styrkorten havererar,dvs orsaken?Nämnas bör att jag har ett överspänningsskydd på elanslutningen till värmepumpen.Gissar på överhettning?,det sitter även en spole på kortet,en intressant fråga,pajjade kortet när fläkten gick på höga varv/effekt har du nå´t minne av det?Jag tror att transienter på elnätet kan vara orsaken till kretskortshaverier.Visserligen har jag ett överspänningsskydd men jag skall ansluta värmepumpen till nätet medelst en stickkontakt.Under vår sommar och höst när det åskar skall jag ha kontakten utdragen,
Hej Focke-Wulf! Ja det här med att ha pumpen ansluten till ett jordat uttag och kontakten urdragen på sommaren och spec vid åskväder är en väldigt bra idé tycker jag du. Mvh Raffen.