0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Om luft värmepumpar inte "Företaget" så det inte blir något missförstånd.
Jag vet inte om konsumentvägledaren i min kommun sysslar med utpressning.Det får du fråga hemme.Men det är hon som haft dialog med "Företaget" inte jag.Om du vill kalla en persom som medlar i en situaton för utpressare så är det upp till dig.Själv annser jag att det är en mycket bra och trevlig person.Du har konstig attityd min vän. varför ska du fortsätta när alla andra parter är nöjda ?
Det borde finnas en lag mot detta.Alltså att driva en tvist om reklamation/garantireparation eller ett återtagande av en vara publikt.
Citat från: Rickard skrivet 01 april 2010, 12:08:39Det borde finnas en lag mot detta.Alltså att driva en tvist om reklamation/garantireparation eller ett återtagande av en vara publikt.Då skulle vi inte ha ett program som Plus på TV. Risken är väl att det kan bli tal om förtal i denna typ av media. /Magnus
Plus skulle visst få finnas kvar, där finns ju krav på källkontroll, och de kan bli fällda i radionämnden, och måste göra avbön om de inte har gjort sitt jobb som man kan begära.
Och de fälldes i radionämnden.Och de fick göra avbön.
Samma sak när tidningar anmäls för förtal eller annat, de är SKYLDIGA att ha en källkontroll som säkerställer att de inte publicerar lögner.
Rickard!Jag tar inte heller ställning till skuldfrågan i det här enskilda fallet, men jag tycker att det verkar som dina uttalanden känns som läpparnas bekännelse. Man kan genom dina inlägg i den här frågan tydligt se en tendens till att du fördömer snake och hans agerande. Jag är inte så säker på att han fått upprättelse om han inte agerat på det här viset. Jag kan förstå att det är känsligt för dig som ägare av forumet när någon börjar agera emot dina presumtiva annonsörer. Du får helt enkelt försöka hitta på någonting som motar Olle i grind som man säger. Det är inte bra om du som forumets ägare går i polemik mot enskilda medlemmar om du inte kan agera helt neutralt.Ha en Glad Påsk //Jarlen
Hej igen Rickard!Jag tycker att du ska utarbeta en form av allmänt hållen skrivelse. En varning som inte tar ställning i det enskilda fallet. Typ en Brasklapp, med röd text, och gärna med en ram kring. I den anger du ramar och ordningsregler för vad som får dryftas på forumet. När du ser tendenser till sådana här inlägg så sänder du ut den på tråden. Blir det därefter ingen ändring så plockar du helt sonika bort tråden. Då kan du möjligtvis få gå i polemik mot någon enskild medlem huruvida det var rätt eller fel men kan hålla svaren strikt neutrala utan hänvisning till något speciellt fall.Mvh//Jarlen