0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: the_snake1 skrivet 30 mars 2010, 12:08:19Jag tycker bara att det är så enkelt att dom borde vilja lösa situationen i stället för att bara provocera mig.Montören sade till mig att jag skulle ta dom 8000kr. annar skulle han säga till SVEP att jag haft sönder pumpen själv och då skulle dom rätta sig efter honom.Och jag skulle få noll kronor.Jag undrar om du vet någon som med säkerhet kan säga om en 9 ytedel och 12 innedel passar ihop ?Både pansonic sverige AB och scanoffices tekniker säger att det inte gör det överhuvudtaget.Jag tycker dom borde ta sit annsvar när dom haft hela hanteringen av min pump samt ,montering.Dom har satt dit fel utedel då jag bet. för en 12á och fått det inne men inte ute.Dom har satt dit en 9á i stället.Enligt konsumentverket och enrgirådgivaren så är det bedrägeri att ta bet. för en pump och leverera en mindre.Dom har talat med företaget med och tycker dom har en väldigt konstig attityd.Ingen har sagt till mig att jag måste skruva isär apparaten och ta hinkar med varmvatten och hälla på "elementet" för att tina upp det.förrän emot slutet på dec.Vet ingen annan som får göra det med sin värmepump.Är det vanligt att man måste göra det ?Måste man göra det med alla panasonicpumpar ?kan det vara så att värmekabeln inte räcker till för att hålla isen borta ?Panasinic och scanoffice säger att denna pump inte är lämpad för våra breddgrader och det finns ju tecken på det .sedan ringde jag i mellandagarna och berättade att nu har pumpen lagt av helt.Då sade dom att dom kommer upp i mars och tittar på den... 3 månader
Jag tycker bara att det är så enkelt att dom borde vilja lösa situationen i stället för att bara provocera mig.Montören sade till mig att jag skulle ta dom 8000kr. annar skulle han säga till SVEP att jag haft sönder pumpen själv och då skulle dom rätta sig efter honom.Och jag skulle få noll kronor.Jag undrar om du vet någon som med säkerhet kan säga om en 9 ytedel och 12 innedel passar ihop ?Både pansonic sverige AB och scanoffices tekniker säger att det inte gör det överhuvudtaget.Jag tycker dom borde ta sit annsvar när dom haft hela hanteringen av min pump samt ,montering.Dom har satt dit fel utedel då jag bet. för en 12á och fått det inne men inte ute.Dom har satt dit en 9á i stället.Enligt konsumentverket och enrgirådgivaren så är det bedrägeri att ta bet. för en pump och leverera en mindre.Dom har talat med företaget med och tycker dom har en väldigt konstig attityd.Ingen har sagt till mig att jag måste skruva isär apparaten och ta hinkar med varmvatten och hälla på "elementet" för att tina upp det.förrän emot slutet på dec.Vet ingen annan som får göra det med sin värmepump.Är det vanligt att man måste göra det ?Måste man göra det med alla panasonicpumpar ?kan det vara så att värmekabeln inte räcker till för att hålla isen borta ?Panasinic och scanoffice säger att denna pump inte är lämpad för våra breddgrader och det finns ju tecken på det .sedan ringde jag i mellandagarna och berättade att nu har pumpen lagt av helt.Då sade dom att dom kommer upp i mars och tittar på den... 3 månader
En jurist håller på att kolla på det.Han säger att vi ska gå vidare.Han håller även på att diskutera med andra angående ärendet.Det har varit så mycket problem med värmepumpar så media har faktiskt intersserat sig för mitt ärende med.Som dom säger som avskräckande exempel.Dom ifrågasätter även SVEP.Det handlar inte om pengar för min del jag har så det räcker gott.Jag vill ha rättelse av företaget för allt jag fått stå ut med.Jag tycket att folk ska få veta vad jag råkat ut för och sedan ha det i bakhuvudet om dom köper pump.Därför staratde jag denna tråd inte för att smutskasta/förtala någon utan bara informera då allt jag sagt är sant.Det blir kul att se vad media kommer göra av mitt ärende.
Ett starkt bevis sitter på min utevägg..Dom har ju konstaterat att dom satt upp fel utedel redan .
1: Lita inte på jurister, dom kan i princip påstå att jorden är platt och komma undan utan efterspel, en advokat måste ha ansvarsförsäkringar och vara medlem i advokatsamfundet.Så om du skall ta det till tinget kollar du först med en riktig advokat, och oftast betalar ditt f-bolag merkostnaden av advokatens arvode (kolla med ditt f-bolag )....Så antingen gör du och firman upp privat, eller hamnar i tinget där någon av er torskar och får betala den andra partens omkostnader (från 150k och uppåt), plus att ni garanterat hamnar i pressen då tinget är allmänna handlingar, där vad som helst kan skrivas och har du ouppklarade saker sen tidigare kommer detta garanterat att poppa upp.Var beredd på att varje artikel har ett kommentatorsfält där kreti och pleti i princip kan skriva hur galna saker som helst utan att du kan göra något åt det.