0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Han skulle fixa min pump den 2á mars när han kom upp och jagade, och hadde en ny utedel med sig han skulle byta ut.Men när han var här var det en i jaklagets pump som gick sönder så han bytte ut den där i stället.sedan sade han att han inte han att kolla på min pump för han hadde brottom hem.Han skulle kolla den nästa gång han kom hit i stället.Han viste dock inte när.Kompisens pump som han fick monterad stänger av sig vid ca -10 helt.Alla jag känner deras pumpar går fortfarande ner till -20 till -25 dom kanske drar det dom ger men dom går i alla fall.Tom Nordic air pumpar som en kompis sålt för 6000kr inkl montage.Dom skramlar och rasslar men dom går... LOLHar inget förtroende för företaget så jag vill häva köpet. vad skulle hända om dom byter utedelen och det fungerar ett tag och sedan går sönder igen ? blir det samma visa igen ?
Tror att företaget har rätt att reparera den 2 gånger innan man kan kräva att häva köpet, så var det åtmindstånde när jag försökte häva köpet av en mobiltelefon jag köpte som bara krånglade, det var någon tidsperiod inblandat i det hela men kommer inte ihåg allt men det brukar finnas medlemmar här som har full koll på rättigheterna som man har. Nu ingår det en tjänst också i och med att den är installerad så jag vet inte om det förändrar något men det borde det inte vara enligt konsumentköplagen. Om den skulle gå sönder igen efter reparation verkar det dock som att väntetiden på reparation kan dra ut på tiden så du sitter inte i något bra läge egentligen. "Roade" mig med att kolla upp mail från när jag hade HKE-3 och dom stänger inte av sig vid -18 trots Scanoffice påpekan om det !!!Din och din kompis värmepumpar verkar inte må så bra, har du pratat med han som fick sin utedel utbytt om den fungerar som den ska ?Kollade du felkoden ?
...Nu blir det att gå via svep...
Installatören "företaget" är som tur med i SVEP.Dom har därmed förbundit sig att föja sveps beslut.Frågan är bra om svep är seriösa.
Citat från: the_snake1 skrivet 28 mars 2010, 00:28:16Installatören "företaget" är som tur med i SVEP.Dom har därmed förbundit sig att föja sveps beslut.Frågan är bra om svep är seriösa.I detta fall KAN man ju bara dömma till din favör.... priset har ingen betydelse, du har ju kvitto på en 12:a då skall du inte ha ena delen till en 9:a...