0 medlemmar och 9 gäster tittar på detta ämne.
Doggydoggen, jag måste säga att det där är RUSKIGT likt min pump.Var sitter zeolitfiltret ?, för det verkar ju vara den enda skillnaden i filtrering mellan din och min. Frågan är om du inte bara kan ta bort det......Elektrostatfiltret är ju en kufisk anordning, det laddar partiklarna så de fastnar i vvxbatteriet.... , men jag gillar ändå att de samlas ihop, sedan kan man alltid göra som Oskar P beskrev att duscha på lite rengöring med blomspruta ibland, så rinner skiten ut i dräneringen sedan.Nu förstår jag också vad du menar med plåtlåda-bakugn för kortet i innerdelen.
Bara en liten sak jag hittade på nätet."I dagsläget vet jag ej om vi kommer att ta in dom senaste modellerna från Toshiba.Dom är för närvarande alldeles för dyra att köpa in för dom effekterna dom ger. "Gissa varifrån den kom. Har inget med hållbarheten att göra men...
Kommer det någon fortsättning hokanp på men..... Jag tror jag vet vart det är taget ifrån, vinner jag en Toshiba då i gissningsleken
Vet faktiskt inte hur ventilationsutveckling ställer sig till att sälja pumpar till mer eller mindre endast nätförsäljare nuförtiden, pratade med en av deras representanter för 2 eller 3 år sedan och det var väl ingen positiv kille egentligen i något sammanhang direkt Vet inte om dom har bytt kontaktperson sedan dess men det har dom i så fall tjänat på.Kollade inköpspriserna förut i samband med att jag ställde en fråga angående eventuellt påisningsproblem för ganska länge sedan i Toshiba fliken.Med priserna som var då och support/reservdelstillgång från dom olika leverantörerna kändes det inte bra, kändes som det endast skulle bli ett mindre antal maskiner och då fanns det ingen vits med att satsa på dessa.Tittar man i Toshiba trådarna så verkar det inte vara så mycket Polar 2 ägare som har sagt vad dom tycker och tänker om sin maskin, vet inte om det beror på att Toshiba köpare inte är här på forumet eller att dom säljer ganska få.Har lite svårt att förstå hur jag kunde bli inblandad i denna tråd egentligen med en gissningslek som jag inte riktigt har förstått vinken med ännu
Citat från: hokanp skrivet 22 mars 2010, 19:35:51Bara en liten sak jag hittade på nätet."I dagsläget vet jag ej om vi kommer att ta in dom senaste modellerna från Toshiba.Dom är för närvarande alldeles för dyra att köpa in för dom effekterna dom ger. "Gissa varifrån den kom. Har inget med hållbarheten att göra men...Tjenare Hokanp! Jodå jag tycker mig känna igen denna text från TS Comforts hemsida, sen varför han skriver på det sättet har jag ingen aning om faktiskt, antingen så är det väl av ren okunskap om pumparna ifråga eller också har han lite svårt att kunna få till konkurrenskraftiga priser ut till kund för installerade pumpar av Toshibas fabrikat. Sen när det gäller dina ev funderingar över effekterna mellan pumparna så kan man väl säga att den här nya RAS 10:an av polar2-pumparna som är minstingen i den familjen, och för att återigen ge dig lite "fakta" som du brukar efterlysa så kan man väl säga att om vi jämför denna RAS 10:a med de här billigare Kinapumparna som du älskar som t.ex Coolix, Zibro m.fl i storlekarna ca 3,5-3,6 kw så ger alltså RAS 10:an ifrån sig ungefär lika mkt i värmeeffekt vid ca -7 ºC som dessa Kinapumpar ger ifrån sig vid ca +7 ºC Eller alt också så ger denna RAS 10:a ifrån sig ungefär lika mkt värmeeffekt vid ca -15 ºC som nämnda Kinapumpar ger ifrån sig vid ca 0 ºC Eller vi skulle kunna göra ännu en jämförelse kanske, man kan i princip sätta in 3 st eller varför inte t.om 4 st dylika RAS 10-pumpar i ett hus/bostadyta, alltså en pump i varje hörn av huset (även om det nu skulle kosta en slant) och man skulle ändå inte få en högre total driftskostnad för dessa 3-4 pumpars värmedrift tillsammans i det här huset gentemot vad man skulle få om man istället har 1 st Kinapump, utan förmodligen något lägre ev isf. Mvh Raffen.