0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag hittade några gammla tester,den står sig ju bra mot en dagens maskiner..=)och på folksams sida över fel så var det bara 4 kompressor haverier totalt.måste ju ses om otroligt bra,för jag misstänker att denna pump sålts rätt frekvent?men därimot fläktmotor byten var 100-tals.även kretskorts byten gjordes ihärdigt,och där har jag åsikter,kretskortet sitter monterat väldigt ologiskt och i mina ögon klantigtDen sitter inspärrad i en ugn kan man väll lugn påstå,detta ska jag modifiera,elektroniks värsta fiende är ju precis det..värme..=)Och angående hur han kontrollerade hurvida det var gas i den,det gjordes givetvis innan backpumpningjag skrev kanske lite klantigt..=)Ska bli intressant att se hur den fungerar gentenmot mina 2 andra maskiner.Dogge
Raffe: Ursäkta om jag frågar, det är seriös fråga.Men är det här alltså Toshiba som höjs till skyarna som top of the art av dig Raffen? Du säger ju hela tiden att Toshiba är ledande och ligger längst fram i utveckling.Är det då förlåtligt att det blir sådana fatala missar som dåliga fläktmotorer samt kretskort? Om nu Toshiba vore så överlägsna andra så borde väl sådana problem redan vara avklarade i testmiljöer?Det är inte meningen att hacka på Toshiba då det med all säkerhet är en lika bra pump som de flesta andra.Jag vill verkligen förstå hur du menar när du säger att just Toshiba är så mycket bättre.
Citat från: ztrindberg skrivet 19 mars 2010, 13:05:44Grattis till en billigt köp verkar det som. Om så mycket är bytt redan så lär det ju inte gå sönder igen snart och det bör ju vara en bra affär då. Synd att man inte kan få garanti på beg. Men det kanske är garanti på fläktmotorn iaf?Vad kostar det att installera en beg pump? Är det samma priser som för en ny pump och är firmor villiga att göra det utan att få sälja någon pump??Raffe: Ursäkta om jag frågar, det är seriös fråga.Men är det här alltså Toshiba som höjs till skyarna som top of the art av dig Raffen? Du säger ju hela tiden att Toshiba är ledande och ligger längst fram i utveckling.Är det då förlåtligt att det blir sådana fatala missar som dåliga fläktmotorer samt kretskort? Om nu Toshiba vore så överlägsna andra så borde väl sådana problem redan vara avklarade i testmiljöer?Det är inte meningen att hacka på Toshiba då det med all säkerhet är en lika bra pump som de flesta andra.Jag vill verkligen förstå hur du menar när du säger att just Toshiba är så mycket bättre.Det finns många pumpar som är BRA. Sedan finns det några som är inte lika BRA.Det är alltid RÄTT KVALITE som eftersträvas. Du har dina krav, jag har min och Raffen har sina.
Grattis till en billigt köp verkar det som. Om så mycket är bytt redan så lär det ju inte gå sönder igen snart och det bör ju vara en bra affär då. Synd att man inte kan få garanti på beg. Men det kanske är garanti på fläktmotorn iaf?Vad kostar det att installera en beg pump? Är det samma priser som för en ny pump och är firmor villiga att göra det utan att få sälja någon pump??Raffe: Ursäkta om jag frågar, det är seriös fråga.Men är det här alltså Toshiba som höjs till skyarna som top of the art av dig Raffen? Du säger ju hela tiden att Toshiba är ledande och ligger längst fram i utveckling.Är det då förlåtligt att det blir sådana fatala missar som dåliga fläktmotorer samt kretskort? Om nu Toshiba vore så överlägsna andra så borde väl sådana problem redan vara avklarade i testmiljöer?Det är inte meningen att hacka på Toshiba då det med all säkerhet är en lika bra pump som de flesta andra.Jag vill verkligen förstå hur du menar när du säger att just Toshiba är så mycket bättre.
Citat från: doggydoggen skrivet 19 mars 2010, 11:36:59Jag hittade några gammla tester,den står sig ju bra mot en dagens maskiner..=)och på folksams sida över fel så var det bara 4 kompressor haverier totalt.måste ju ses om otroligt bra,för jag misstänker att denna pump sålts rätt frekvent?men därimot fläktmotor byten var 100-tals.även kretskorts byten gjordes ihärdigt,och där har jag åsikter,kretskortet sitter monterat väldigt ologiskt och i mina ögon klantigtDen sitter inspärrad i en ugn kan man väll lugn påstå,detta ska jag modifiera,elektroniks värsta fiende är ju precis det..värme..=)Och angående hur han kontrollerade hurvida det var gas i den,det gjordes givetvis innan backpumpningjag skrev kanske lite klantigt..=)Ska bli intressant att se hur den fungerar gentenmot mina 2 andra maskiner.DoggeGrattis till en billigt köp verkar det som. Om så mycket är bytt redan så lär det ju inte gå sönder igen snart och det bör ju vara en bra affär då. Synd att man inte kan få garanti på beg. Men det kanske är garanti på fläktmotorn iaf?Vad kostar det att installera en beg pump? Är det samma priser som för en ny pump och är firmor villiga att göra det utan att få sälja någon pump??Raffe: Ursäkta om jag frågar, det är seriös fråga.Men är det här alltså Toshiba som höjs till skyarna som top of the art av dig Raffen? Du säger ju hela tiden att Toshiba är ledande och ligger längst fram i utveckling.Är det då förlåtligt att det blir sådana fatala missar som dåliga fläktmotorer samt kretskort? Om nu Toshiba vore så överlägsna andra så borde väl sådana problem redan vara avklarade i testmiljöer?Det är inte meningen att hacka på Toshiba då det med all säkerhet är en lika bra pump som de flesta andra.Jag vill verkligen förstå hur du menar när du säger att just Toshiba är så mycket bättre.
Var det något av det du skrev jag skulle förstå? Jag kanske är ovanligt dum idag men om du citerar in mina frågor så svara på dom eller så skiter du i det jag frågar om.?
Citat från: ztrindberg skrivet 19 mars 2010, 13:18:42Var det något av det du skrev jag skulle förstå? Jag kanske är ovanligt dum idag men om du citerar in mina frågor så svara på dom eller så skiter du i det jag frågar om.?Sorry! Trodde det var det svaret du ville ha.Men jag är snäll och trevlig! En installation brukar kosta från ~5000kr.
Citat från: ztrindberg skrivet 19 mars 2010, 13:05:44Citat från: doggydoggen skrivet 19 mars 2010, 11:36:59Jag hittade några gammla tester,den står sig ju bra mot en dagens maskiner..=)och på folksams sida över fel så var det bara 4 kompressor haverier totalt.måste ju ses om otroligt bra,för jag misstänker att denna pump sålts rätt frekvent?men därimot fläktmotor byten var 100-tals.även kretskorts byten gjordes ihärdigt,och där har jag åsikter,kretskortet sitter monterat väldigt ologiskt och i mina ögon klantigtDen sitter inspärrad i en ugn kan man väll lugn påstå,detta ska jag modifiera,elektroniks värsta fiende är ju precis det..värme..=)Och angående hur han kontrollerade hurvida det var gas i den,det gjordes givetvis innan backpumpningjag skrev kanske lite klantigt..=)Ska bli intressant att se hur den fungerar gentenmot mina 2 andra maskiner.DoggeGrattis till en billigt köp verkar det som. Om så mycket är bytt redan så lär det ju inte gå sönder igen snart och det bör ju vara en bra affär då. Synd att man inte kan få garanti på beg. Men det kanske är garanti på fläktmotorn iaf?Vad kostar det att installera en beg pump? Är det samma priser som för en ny pump och är firmor villiga att göra det utan att få sälja någon pump??Raffe: Ursäkta om jag frågar, det är seriös fråga.Men är det här alltså Toshiba som höjs till skyarna som top of the art av dig Raffen? Du säger ju hela tiden att Toshiba är ledande och ligger längst fram i utveckling.Är det då förlåtligt att det blir sådana fatala missar som dåliga fläktmotorer samt kretskort? Om nu Toshiba vore så överlägsna andra så borde väl sådana problem redan vara avklarade i testmiljöer?Det är inte meningen att hacka på Toshiba då det med all säkerhet är en lika bra pump som de flesta andra.Jag vill verkligen förstå hur du menar när du säger att just Toshiba är så mycket bättre.Jag tänkte svara på frågan som riktade sig till Raffen..Tänkte på denna ugn som kretskortet sitter i..jag tror att denna modellen var i första hand tänkt som ACoch därför så fanns inte problemet med höga temperaturer..(är iallafall vad man kan misstänka?)när jag studerar hur kortet är placerat så tror jag konstruktören monterat kortet med tanke på AC körning..Kanske detta är ändrat på nyare modeller?Men..faktum är att jag blir mer och mer imponerad av min Gester air pumptrots många brister och barnsjukdomar så var ambitonen storsom exempel ,sammetyta på fläkthjul för att minska friktion och ljud(toshiban har plast fläkt)och detta på en maskin från 91..=)Gester airen är givetvis ren dynga jämfört med dagens maskiner men har med dom modifikationer jag utfört gjort ett lysande jobb..=)