0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Dessutom sa han att vi kunde boosta på med mer värme i systemet så elementet kanske skulle bli varmt nertill också, inte bara upptill som nu. Nå, frugan höjde typ 5+ igår, och idag utlöste högtryckspressostaten. Men nu trodde jag att jag visste på råd! Så jag luftade vvberedaren och kollade att det inte var luft i elementen. Det var ordentligt med luft i vvb, så jag tänkte att nu var saken biff! Men tji fick jag. Den löser ut ändå. Nå, det killen från kylcenter också gjorde, utom att lufta vvberedaren, var att "handköra ventilerna". Det är inte något en lekman bör ge sig på enligt IVTs servicetelefon.
Tack för svaren! Nu ska jag försöka förstå hur jag kommer tillrätta med detta. (Jag har fräsat upp pumparna igen så båda två står på max nu.)
Hur gör jag för att sänka framledningstempen? Framledningstemperaturen, är det den som står som 80,0? Är det att trycka minus några gånger på minus-symbolen så att det blir kallare i huset? (Huset är ett gammalt tegelhus.) Under vilken meny bör jag gå in och sänka den? Måste man gå ännu en nivå högre än avancerade inställningar?
Tror ni att mina värden har med att högtryckspressostaten löses ut att göra?
Termostaterna är borttagna på en del av radiatorerna, och de som finns kvar står öppna. Har radiatorernas konstruktion något med framledningstemperaturen att göra?
studera dT mellan VBut och VBin.
Vilken tempdiff har du på varma sidan med cirkpumpen på max...
Har du nån radiator som är markant mycket svalare i underkant än dom andra så ger inte den heller full effekt tex så fastnar ofta radiatorventilerna i stängt/halvstängt läge. Det kan åtgärdas på olika sätt.
Under vilken meny gör jag det, och vad betyder dT och VBut och VBin? Antar att det har något att göra med Temperatur och VärmeBärande?
Du måste gå in i fabriksmenyn: Mån+1Mån+1/Dag+1Dag+1, idag 1420.
Hur gammal är din vp, har den varit likadan sen du fick den eller har den börjat larma på hp:n nyligen?