0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tror också mer på Folksams irl än ncap. Denna clip är också en riggad krock, där den gamla bilens x-frame gav ett intressant resultat.
Jodå, man kan ju vägra insé att bilarna har blivit rejält mycket säkrare med EuroNCAP. De har tvingat fram säkrare bilar från tillverkarna.Personligen är mitt liv mer värt än lite extra chips på kvällarna, utlandssemestrar etc etc så när vi byter bil i familjen så blir det en bil med 5 stjärnor och inget annat.På tal om att rata, BMW ägarna älskar att påpeka att EuroNCAP bara är trams eftersom 5-serien inte lyckades. Att de också fick återkomma efter att ha konstruerat om bilen på flera punkter och ändå inte lyckats säger väl en hel del.Intressant att man helt vill blunda för resultatet att den lilla Modusen klarade sig bättre. Diverse trams om hur det kan skilja om de träffat rakt mot varandra etc etc. Helt klart är modusen en bra mycket bättre bil att krocka i.Mer på samma tema:
Det är ju Volvo som byggt in säkerheten i Renault och dagens Ford! Efter att Volvo och Renault gick ihop är Renault i världsklass, och visst bygger Renault bra vardagsbilar, rymliga, bränslesnåla, krocksäkra, bra komfort, och bra mot rost. men tyvärr med kvaliteten sviktar, tyvärr.Och Volvo 700/900 serien, ända bilen man kan säga, har den bara gått 30' mil..en fransk bil kommer sällan dit
Kan du haft sådan tur? Låter som en Bmw ägare, trots tusentals fel, rost mm, är de lika nöjda och stolta sitt märke, vi har haft många Megane och Scenic, 2001-2007 samt 2 st Peugeot 407sw sport, som delar mycket med Citroen, vem äger vem?Underbar komfort i Peggan!! Snygg bil och lyxig, men funkar inte i -25! Då går den ej att styra! Pressar ut olja genom locket på servon behållare, och tömmer oljan, det är en egenskap säger märkesverkstad, de blir så när de blir kallt, Peugeot, Frankrike gör inget åt detta, trots att det var garanti, motorn rasslar som diesel, trots 4600mil, avskräckt ett tag, men lär bli en fransman till..nångång..
Visst delades motorer friskt förr? PRV motorn, V6 som satt i Laguna, Volvo 760, och Peugeot/Citroen, och vad hade Saab 9000 för V6 motor?
Ja just det, de lorean hade denna motor, en skam i en Volvo, tycker de flesta man hör tickar och går på 4-5cylindrar, ingen riktig volvomotor..