0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Trågvärmen? Bygger den på is i tråget? Verkar vara ett vanligt fel på dessa "kärnkraftverk", oljud och is och byggkvalitet som verkligen känns! Tog av locket på min, kändes som hela pumpchassit höll på att braka ihop, trots att den står helt i våg, så topplåten var svår att sätta tillbaka, samt att när man snurrade på fläkten så tog den i chassit! För att locket var borta! Då viker sig hela fläkthuset..Vilket moonster!! Rooow..
Hej Andreas! Var Nocrian sista pumpen för dig eller vad kommer härnäst?? Eller skall du bara hålla dig till dina elradiatorer nu i fortsättningen kanske?? Mvh Raffen.
Nya elraddar, oljefyllda, med gemensam termostat/rum, även dessa relativt nya, finns nattsänkning, mm.Nej ingen ny pump, har inte orkat ta ned pumpen heller, ev fått spekulanter på huset, utan att ens lagt ut det, så vi håller allt öppet.Men pumpen förblir avstängd, tyckte inte jag alls stördes av innedelen, men underbart så tyst det vart! Jämnvarmt i alla hörn, och slipper höra vibrationer och skriket från utedelen.Och skiljer mindre än man tror i förbrukning../A.Det är bra med postivt tänkande. Nu behöver du inte tänka på COP och sånt trams längre.Ja du lär inte få nån förbrukning på 6-7 kWH/dag. Kanske 8-9 kW istället. Du är säker på att det inte är något fel på radiatorerna? Brummar? Hänger snett eller isat igen?Om inte så får jag gratulera dig och säga välkommen i klubben till en varm tillvaro.//Ej igenisad