0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hur lyckas man som b la Apan att ligga på totalt för hela huset 6-9 kw/dygn från maj-sept. på totalen ?
Hej,Ligger på ca 600kwh/månad i HH för Nov, Dec, Jan. Motorvärmare+ julbelysning som drar iväg. Har kommit ner till ca 450kwh övriga månader.Låg innan på HH ca 700-900kwh/månadÅtgärder :1) Bort med alla 50W 230V spottar, borde vara förbjudet 2) Fjärrströmbrytare till TV/Stereo/Sattelitmottagre3) Led/Lågenergi lampor över allt.4) Master/slave grenutttag till stationärdator5) Utebelysning led/Lågenergi6) Green Elektrolux vitvaror för torktummlare/frysbox 7) Den största sänkningen av HH, min sambo har börjat att jobba efter föräldra ledigheten... Thumbsupmvh emwgrni
Förbrukar uppåt 25 kw på det mörka halvåret ! Tycker det är mycket ? Matlagning mest helger, tvätt resp. disk. 3 ggr i veckan. 1 st dator, 2 st tv apparater, golvvärme 5 m2 på tidsstyrning ett par timmar om dygnet, kylskåp o frys 170 w/tim,tar bort motorv. i beräkningen något jag glömt ? Flesta lampor lågenergi av de som lyser ofta. En del utebelysning som lyser men mest 10 w spotts/timer. Hur lyckas man som b la Apan att ligga på totalt för hela huset 6-9 kw/dygn från maj-sept. på totalen ?Provat och släkt allt och kylskåp och FTX ligge r400 w i timmen ! I dessa 25 kw ligger ej FTX systemet, varmvatten (som jag loggar b la) och m-värmare.Vad ligger ni på och vad drar ?UST 66
Hej,En sådan http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=135949753 mvh emwgrni