0 medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
HiOm man får problem med innedelen, så kan det ju hända att man vill vinkla upp den för att nå anslutningarna på "baksidan" . Har man då använt fastlimande fogskumm eller massiv patrontätning, så får man problem med att slangar och rör sitter fast. bättre med isolering och tunt vindskydd (som enkelt kan tas bort)Mvh/Svante
...så jag tycker glasull är bättre (skummade på mina 2 första pumpar, men har slutat med det)
Fick av kåpan efter lite trixande. Och mycket riktigt - klantinstallatörerna på Ventilationsutveckling hade inte ens försökt täta hålet. Bara kluddat lite så att rör/slangar var fixerade. Inte undra på att den fått spader när vinden legat på från det hållet.På utsidan var det också fritt blås genom hålet på undersidan om paketet. Inte ett spår av isolering eller tätning mer än på översidan (man såg rakt igenom om man tittade under). Anledningen till att jag några gånger fått "för kallt" innan var nog helt enkelt att det då inte drog in alls genom hålet och att det var så det egentligen skulle vara....Jag som hade tänkt rekommendera en granne att skaffa en likadan från samma leverantör. Kanske skall ompröva det. Detta borde ju vara elementärt ?