0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: Ronnie.o skrivet 07 februari 2010, 22:58:14 Hej du har ju en framledningstemp på 55 grader redan vid minus 7 spliten har max framledning av 65 grader och den kann inte gå över detta gradtal b00kmvh RonnieNej det är ju sant.Vad gör man då? byter ut alla radiatorer eller?Finns det någon pump som hade passat in bättre?Jimmy
Hej du har ju en framledningstemp på 55 grader redan vid minus 7 spliten har max framledning av 65 grader och den kann inte gå över detta gradtal b00kmvh Ronnie
Hmmm, olika bud nu.Var det inte Gonzo som hade en nordenberedare med R407C som funka ner till -14 ºC utan att elpatron kicka in för 60+ ºC.Sen har jag för mig att ACE varnat för R404A som ren skrotsoppa.Har letat runt men hittar inte någon kylmedelstabell, har för mig att det fanns en sådan förut här på forumet.Själv skulle jag vilja veta skillnaden mellan R134 och R407, vad som är lägsta fungerande resp högsta temp utan extremdimensionering. Så det vore bra om det kunde läggas ut en tabell igen på rek kylmedel för olika temp-zoner i Sverige.
Är det inte R417 "R22 konverteringssoppan" som är skrotsoppa?/Raptor
Ja det kommer inte bli lätt att välja värmepump.Jag har tittat på följande och vill höra vad ni tror.NIBE FIGHTER 2025-14+EVP 500 pris 73,200krNIBE FIGHTER 2025-10+VVM 300 pris 70,000krNIBE SPLIT pris 63,000krDet är ju inte så stor prisskillnad så man ska kanske köpa den störstaJimmy
Fan, man blir snurrig av all info som bara strömmar ut från det här forumet . Hur ska jag någonsin kunna välja rätt pump utan att hela tiden oroa mej för att jag valt fel. Alltid nån som tycker att man väljer fel så vad spelar det för roll egentligen?/Raptor