0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Nu ringer jag igen, 4 feb. När jag väl får fatt på honom så säger han att jag skall betala en räkning från Nibe, för en utryckning i november, på ca 1400kr... Min fru och jag försöker dra oss till minnes allt som hänt och i vilken ordning, vilket inte är lätt.Vad vi vet är att Nibe-killen bad min fru (jag var inte hemma) sätta alla termostaterna på max. Hon blev förvånad, och jag blev ännu mer förvånad, över att inte installatören sagt något eller kollat elementen (en sån enkel åtgärd). Detta löste i alla fall problemet.
Kanske du har termostaterna inställd på önskad rumstemperatur, och för hög kurva inställd i styrdatorn?Det ger precis de symptom du hänvisar till...På en nyinstallerad anläggning är det viktigt att du trimmar in reglerdatorn med alla termostater fullt öppna, annars stryps flödet om du kör ut "för varmt" vatten och flödet minskar vilket gör att framledningstempen stiger ännu fortare.Alltså fullt öppna termostater:
Kom på i dag att man kanske skulle öppna termostaterna helt i sovrummen också, och sen göra en schemalagd sänkning på kväll o natt för att få en bra sovtemp. Vad tror ni om det?
Sedan står det i kontraktet: "Justering för optimal drift samt utbildning av anläggningsskötare".
CiteraSedan står det i kontraktet: "Justering för optimal drift samt utbildning av anläggningsskötare".Men Ridax, dom har inte fullföljt sina åtaganden eller hur!!! Att lägga på frugan att öppna ventilerna, var väl en sak men för optimal drift måste man ju kolla flödet och lossa dom ventiler som kärvat!!! Strypa dom som kortsluter mm mm mm mm mm mm
"Justering för optimal drift samt utbildning av anläggningsskötare".
Om det står Citera "Justering för optimal drift samt utbildning av anläggningsskötare".Så är ju inte alls det fullföljt om man ska tro kunden...
Säg att installationen kostar 150´Sek, nog bör man för branschens bästa om inte annat kuta runt och kolla raddarna. Vilket tar 5 minuter. Säger f e m minuter!...Ang tillskott.... finns det nån som vill ha "onödigt" tillskott?