0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hur tror du egentligen att det går till .när en beräkning görs . det är ingen som sätter upp fingret i luften och kollar åt vilket håll vinden blåser.
orkar knappt . läsa. . skriv inte att det ser ut så i allmänenhet
och jag står för det dom råd du ger just nu är bonn vvs och inget annat
En fråga till er som kan:Det finns inte en enda strypningsventil som är öppen fullt. Får jag ett bättre flöde och effektuttag om jag t.ex. öppnar den längsta slingan så mycket som det går och sedan justerar alla andra slingor med lika mycket. (Hoppas ni förstår vad jag menar).I så fall, hur räknar man ut det? är det så lätt att om jag öppnar den med 0.5, ska jag öppna alla andra med 0.5 då med?Den slingan som är längst (100m) är inställd på 5 som är det högsta värdet enligt skalan men det går att öppna den ytterligare ett kvarts varv.
Du Fixaren. på dom flesta ställen där det blir fel vid det du kallar för styckehus så är det inte rörisen som rullat golvvärmen och satt fördelaren99% säker på det , Tyvärr idag så görs det av någon kunnig snickare/betongare/markarbetare och diverse andra nationaliteter när plattan görs . Rätt yrkesgrupp på rätt plats då blir det rätt . Dom andra lever efter principen går det så går det. Det kan man göra åt sig själv vid installtions arbeten som ska vara upp till 100 år måste det bli rätt från början . Som min farsa sa folk betalar faktiskt pengar för det vi görc-c
Börjar undra om han verkligen var en rörmokare på riktigt eller om han hade stulit bilen och kläderna.Han satt vid golvvärmefördelaren med samma golvschema som jag hade och vred på strypningarna och fick det ändå inte rätt.