0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ja den ser ju bra ut MGKea, och den har dessutom stor flexibilitet vilket är mkt bra. Mvh Raffen.
6000 kwh ingen elpatron dax att bytta hus.
Eller en liten vvb..
Bor du i ett slott?
Citat från: FRJO skrivet 16 februari 2010, 20:21:07Bor du i ett slott? Nej inte slott men 415 kvadrat uppvärmd yta -12 ºC medeltemp i januari.
Ja du har helt rätt MGKea! Thumbsup En elpanna med elpatron/er på 13,5 kw kan ju blir precis hur dyr som helst i drift alltså, själv vågar jag inte ens tänka tanken, så ut med smäcket det tycker jag verkligen. Mvh Raffen.
Citat från: Raffen skrivet 16 februari 2010, 13:42:44Ja du har helt rätt MGKea! Thumbsup En elpanna med elpatron/er på 13,5 kw kan ju blir precis hur dyr som helst i drift alltså, själv vågar jag inte ens tänka tanken, så ut med smäcket det tycker jag verkligen. Mvh Raffen.Jag är inte expert på värmepumpar, men in förskaffade huset 2005 med en IVT 290 AW installerad 2004. Jag är nyfiken på vad du menar? Personligen tycker jag att jag inte sparar något speciellt jämfört med bekanta som har direkt el. Så jag vill gärna höra din slutsats varför det blir så dyrt med den?
6000kwh, vill inte betala..så antingen mindre nyare hus, eller se över anläggning/vanor, du ligger inte riktigt dubbelt motför oss i förbrukning./A.