0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: Fujitsu skrivet 03 februari 2010, 21:18:17Menar att man skall ha vingen i autoläge och ej i fast läge, därtill tvingar man upp vingbladen efter behag för bättre spridning.Hmm...Hur menar du med att ställa vingen i Autoläge? Den funktionen finns inte på Nocria 14 LBC.Vi har olika pumpar.//T
Menar att man skall ha vingen i autoläge och ej i fast läge, därtill tvingar man upp vingbladen efter behag för bättre spridning.
Citat från: thpagu skrivet 03 februari 2010, 23:33:30Citat från: Fujitsu skrivet 03 februari 2010, 21:18:17Menar att man skall ha vingen i autoläge och ej i fast läge, därtill tvingar man upp vingbladen efter behag för bättre spridning.Hmm...Hur menar du med att ställa vingen i Autoläge? Den funktionen finns inte på Nocria 14 LBC.Vi har olika pumpar.//THan kanske menar "Swing" funktionen som finns på Nocrian 14... Du kan ställa vingen så att den rör sig automatisk upp-ner-höger-vänster, eller bara upp-ner eller bara höger-vänster. Jag har swingen på i sidled då jag tycker att den då fördelar varmluften bäst... Thumbsup//A
Jag menar Swing" funktionen att den kan tvångställas att gå högre upp än normal för bättre spridning, man tar i vingbladen och tvingar upp dem efter behag och använder swing funktionen på fjärrdosan sen, med detta så får jag mycket bättre värme på övervåningen.
Ok. I vilket läge har du vertikalvingen i? Det beror såklart på hur du vill värma. Bäst spridning hemma är nog inte rakt ner utan steget innan. Ger jämnast värme överallt.//T